Casuneanu, de la milionar la doi ani de la Revolutie la multimilionar din drumuri

Ziarul Financiar 21.12.2009

Cunoscut drept proprietarul singurei masini Bugatti din tara si a uneia dintre cele mai mari case din Romania, a carei prezentare are 300.000 de accesari pe Youtube, Costel Casuneanu, 50 de ani, este unul dintre primii regi ai asfaltului, care s-au format la inceputul anilor 2000.

Casuneanu detine deja un mini-imperiu in zona Moldovei in sectoare precum infrastructura, transport sau industria lemnului, cea mai importanta companie din grup fiind PA & CO International, care este implicata in constructia unui tronson al autostrazii Bucuresti-Ploiesti, precum si in largirea la patru benzi a centurii Vest din Ploiesti.

Businessul PA & CO International a fost inceput imediat dupa Revolutie, in 1990, sub denumirea de International Transport Services (ITS), si in 1991 cifra de afaceri deja ajungea la 1,3 milioane de dolari. La inceput, Costel Casuneanu, impreuna cu sotia sa Paulina, au intrat in domeniul transporturilor si a ajuns in patru ani de zile la 120 de masini de marfa.

Urmatorul pas a fost o investitie intr-o fabrica de parchet triplustratificat la Onesti si extinderea productiei cu panouri de lemn, usi si ferestre, prin formarea companiei PA & CO Industrie. Ulterior, la sfarsitul anilor '90, afacerile s-au diversificat si pe segmentul constructiilor civile si industriale.

Cel mai important contract pe care il are PA & CO International pe segmentul drumurilor nationale si autostrazi este constructia tronsonului Moara Vlasiei-Ploiesti (42,5 km), in parteneriat cu firmele Spedition UMB (detinuta de Dorinel Umbrarescu) si Euroconstruct Trading '98 (controlata de oamenii de afaceri Dan Besciu si Sorin Vulpescu), cu o valoare totala de 883,7 mil. lei (210 mil. euro la un curs mediu de 4,2 lei/euro). Cele trei entitati au fost de altfel primele companii romanesti care au castigat un contract de constructie de autostrazi.

Dezvoltarea afacerilor l-a transformat pe omul de afaceri si intr-un colectionar de masini de epoca si detine mai multe marci din anii '20-'70 cum ar fi Mercedes, Ford sau Jaguar. (Anuarul 20 de ani de capitalism)