Americanii de la Bechtel, dar şi principalii lor subcontractori, turcii de la Enka, au avut profituri nete de peste 55 de milioane de euro fiecare anul trecut, deşi nu au avut activitate pe piaţa locală.
Bechtel nu a avut niciun fel de activitate în România anul trecut, având în vedere că în luna mai 2013 contractul de construire a Autostrăzii Transilvania, singurul pe care îl aveau pe plan local, a fost reziliat de statul român, iar în primele cinci luni ale anului trecut americanii nu au înaintat nici măcar cu un metru în construcţia autostrăzii, potrivit datelor transmise anterior de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
Bechtel International Inc SRL şi Enka Construction and Development sunt în top 30 cele mai profitabile companii private din România în 2013 şi sunt cei mai profitabili constructori de pe piaţa locală anul trecut, întrecând companii de anvergură precum italienii de la Astaldi sau austriecii de la Strabag, potrivit datelor de la Registrul Comerţului. „Bechtel oferă guvernului informaţiile financiare necesare. Cu toate acestea, fiind o companie privată, nu discutăm în mod public chestiunile financiare“, este răspunsul transmis de Bechtel la solicitarea ZF cu privire la rezultatele raportate anul trecut la Finanţe.
Potrivit datelor de pe site-ul grupului Enka, nici turcii nu mai au în prezent niciun proiect în România.
Contractul cu Bechtel prin care compania ar fi trebuit să construiască 415 kilometri din Autostrada Transilvania, este considerat a fi unul dintre cele mai păguboase semnate vreodată de statul român.