ZF 24

„Cadoul“ statului pentru americanii de la Bechtel în 2013: profit de 55 de milioane de euro

Autor: Andreea Neferu

10.06.2014, 13:00 5045

Americanii de la Bechtel, dar şi principalii lor subcontractori, turcii de la Enka, au avut profituri nete de peste 55 de milioane de euro fiecare anul trecut, deşi nu au avut activitate pe piaţa locală.

Compania americană Bech­tel, care a construit o parte din Autostrada Transil­vania, şi firma turcă Enka, principalul subcontractor al americanilor, au încheiat anul trecut cu profituri nete cumulate de peste 110 milioane de euro prin principalele două entităţi juridice pe care le au în Ro­mânia, arată calculele ZF pe baza datelor de la Ministerul Finanţelor.

Bechtel nu a avut niciun fel de activitate în România anul trecut, având în vedere că în luna mai 2013 con­tractul de construire a Autostrăzii Tran­sil­vania, singurul pe care îl aveau pe plan local, a fost reziliat de statul român, iar în primele cinci luni ale anului trecut americanii nu au înaintat nici măcar cu un metru în construcţia autostrăzii, potrivit datelor transmise anterior de Compania Naţională de Au­tostrăzi şi Drumuri Naţionale din Ro­mânia (CNADNR).

Bechtel Inter­na­tional Inc SRL şi Enka Construction and Development sunt în top 30 cele mai profitabile com­panii private din Ro­mânia în 2013 şi sunt cei mai profitabili constructori de pe piaţa locală anul trecut, întrecând com­panii de anvergură precum italienii de la As­taldi sau austriecii de la Stra­bag, po­trivit datelor de la Re­gis­trul Co­mer­ţului. „Bechtel oferă guvernului infor­maţiile financiare necesare. Cu toate acestea, fiind o companie privată, nu dis­cutăm în mod public chestiunile financiare“, este răspunsul trans­mis de Bech­tel la solicitarea ZF cu privire la re­zultatele raportate anul trecut la Finanţe.

Potrivit datelor de pe site-ul grupului Enka, nici turcii nu mai au în prezent niciun proiect în România.

Contractul cu Bech­­tel prin care com­pania ar fi trebuit să con­struiască 415 kilometri din Autostrada Tran­silvania, este considerat a fi unul dintre cele mai păguboase semnate vreo­dată de statul român.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO