♦ Britanicii de la Kingfisher au avut anul trecut în România vânzări totale de 216 milioane de lire (234 milioane de euro), în creştere cu 2,6% comparativ cu anul anterior, potrivit datelor de pe site-ul grupului.
Izolarea pentru aproximativ două luni i-a făcut pe români să se preocupe mai mult de activităţile din gospodărie şi să întreprindă ei înşişi mici lucrări pentru care, în mod normal, ar fi chemat meşteri, este de părere Cătălin Mazilu, director operaţional în cadrul grupului Kingfisher, care deţine pe piaţa locală magazinele de bricolaj Brico Dépôt.
„Modul de a cumpăra s-a schimbat în ultimele două luni. Clienţii au preferat să achiziţioneze produse online pentru a păstra recomandarea de distanţare. De asemenea, în perioada amintită, micile proiecte au fost făcute mai des în regim de DIY (do it yourself – engl.). Dacă unele lucrări se făceau cu ajutorul unor meşteri, în perioada de izolare mai mulţi clienţi au ales să bricoleze ei înşişi, solicitând sfaturile magazinelor sau asistenţă online“, spune Cătălin Mazilu. Astfel, micile reparaţii, reamenajarea unor spaţii pentru a oferi loc pentru joaca sau şcoala copiilor, amenajarea unor spaţii de depozitare s-au regăsit printre preocupările din această perioadă.