ZF 24

ASF a primit în S2/2023 un număr de 3.861 petiţii, în scădere cu peste 46%, majoritatea provenind din sectorul asigurări-reasigurări. Timpul mediu de răspuns a fost de 8,65 zile

ASF a primit în S2/2023 un număr de 3.861 petiţii, în...

Autor: Roxana Rosu

16.02.2024, 15:15 77

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a primit în al doilea semestru al anului trecut 3.861 petitii, în scădere cu peste 46%, majoritatea provenind din sectorul asigurări-reasigurări, respectiv 2.837 de petiţii, cu 53% sub nivelul din aceeaşi perioadă a anului precedent.

Din Sectorul Sistemului de Pensii Private au venit  128 de petiţii unice, cu peste 55% mai puţin faţă de semestrul II 2022, iar din  Sectorul Instrumentelor şi Investiţiilor Financiare  113 petiţii unice, în creştere cu aproape 2%.

Toate petiţiile adresate ASF au fost soluţionate în termen legal, cu un timp mediu de răspuns de 18,65 zile, potrivit datelor rezultate în urma monitorizării activităţii de gestionare a petiţiilor. Termenul legal de soluţionare este de 30 de zile sau, după caz, de 45 de zile.

”Pe parcursul semestrului II al anului 2023, la nivelul Autorităţii de Supraveghere Financiară, s-au finalizat 3.760 de petiţii. Diferenţele dintre numărul petiţiilor înregistrate şi numărul petiţiilor finalizate pe parcursul semestrului II al anului 2023 se explică prin faptul că o parte din răspunsuri sunt aferente petiţiilor înregistrate în luna iunie a anului 2023 şi/sau prin faptul că o parte din petiţiile unice înregistrate în luna decembrie 2023 se finalizează în luna ianuarie-februarie 2024.”, se arată în comunicatul ASF.

Gestionarea petiţiilor se realizează prin intermediul aplicaţiei informatice dedicate acestei activităţi, aplicaţie care asigură înregistrarea şi evidenţa petiţiilor în timp real. Circa 95% din totalul petiţiilor sunt procesate exclusiv prin mijloace electronice.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO