ASF a primit în S2/2023 un număr de 3.861 petiţii, în scădere cu peste 46%, majoritatea provenind din sectorul asigurări-reasigurări. Timpul mediu de răspuns a fost de 8,65 zile

Autor: Roxana Rosu 16.02.2024

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a primit în al doilea semestru al anului trecut 3.861 petitii, în scădere cu peste 46%, majoritatea provenind din sectorul asigurări-reasigurări, respectiv 2.837 de petiţii, cu 53% sub nivelul din aceeaşi perioadă a anului precedent.

Din Sectorul Sistemului de Pensii Private au venit  128 de petiţii unice, cu peste 55% mai puţin faţă de semestrul II 2022, iar din  Sectorul Instrumentelor şi Investiţiilor Financiare  113 petiţii unice, în creştere cu aproape 2%.

Toate petiţiile adresate ASF au fost soluţionate în termen legal, cu un timp mediu de răspuns de 18,65 zile, potrivit datelor rezultate în urma monitorizării activităţii de gestionare a petiţiilor. Termenul legal de soluţionare este de 30 de zile sau, după caz, de 45 de zile.

”Pe parcursul semestrului II al anului 2023, la nivelul Autorităţii de Supraveghere Financiară, s-au finalizat 3.760 de petiţii. Diferenţele dintre numărul petiţiilor înregistrate şi numărul petiţiilor finalizate pe parcursul semestrului II al anului 2023 se explică prin faptul că o parte din răspunsuri sunt aferente petiţiilor înregistrate în luna iunie a anului 2023 şi/sau prin faptul că o parte din petiţiile unice înregistrate în luna decembrie 2023 se finalizează în luna ianuarie-februarie 2024.”, se arată în comunicatul ASF.

Gestionarea petiţiilor se realizează prin intermediul aplicaţiei informatice dedicate acestei activităţi, aplicaţie care asigură înregistrarea şi evidenţa petiţiilor în timp real. Circa 95% din totalul petiţiilor sunt procesate exclusiv prin mijloace electronice.