ZF 24

AC Nielsen: Vanzari de produse alimentare si bauturi de3 mld. euro in 2006

21.03.2007, 15:12 21

Cele mai importante zece categorii de bunuri de larg consum din Romania au consemnat in 2006 vanzari cumulate de 10,68 de miliarde de lei (3,03 miliarde de euro) prin sectorul de retail, in avans cu circa 23% fata de anul anterior, potrivit datelor firmei de cercetare ACNielsen.


Cele mai importante zece bunuri de larg consum in functie de vanzarile in sectorul de retail sunt in general produse alimentare si bauturi, precum si detergenti.

ACNielsen a luat in calcul la elaborarea studiului valoarea vanzarilor de bunuri de larg consum din sectorul de retail catre consumatorul final.
Tigarile au reprezentat in 2006, ca si in anul precedent, cea mai mare piata de bunuri de larg consum, cu o valoare de circa 4,3 miliarde de lei (1,22 miliarde euro), in crestere cu aproximativ 15% fata de anul precedent, cand vanzarile au totalizat 3,74 de miliarde de lei.
Cu o valoare de 1,8 miliarde lei (circa 500 milioane de euro), berea ocupa locul doi in topul pietelor de bunuri de larg consum, vanzarile de bere pe segmentul de retail avansand in 2006 cu circa 30% fata de anul precedent.

Pe locul al treilea se afla piata bauturilor racoritoare carbonatate, cu o valoare de 1,5 miliarde de lei (aproximativ 425 milioane de euro) pentru anul trecut, in crestere cu aproximativ 25% fata de 2005. Mediafax

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO