Suplimente

Angajatorii, faţă în faţă cu transformarea pieţei muncii

Suplimentul ZF Top Employers

Angajatorii, faţă în faţă cu transformarea pieţei...

Autor: Ramona Cornea

22.04.2024, 00:06 72

Peisajul resurselor umane din România şi de la nivel global trece în ultimii ani printr-un proces de transformare continuă, unul determinat de progresele tehnologice, de schimbările de mentalitate şi de evoluţia societăţilor în general.

Pentru a prospera în acest mediu dinamic, profesioniştii în HR trebuie să se adapteze la provocările care vin cu evoluţia inteligenţei artificiale, să comunice cu oamenii din organizaţiile lor, să fie transparenţi şi să le ofere angajaţilor posibilitatea unui munci cu sens, una care poate duce la o creştere a productivităţii şi a întregului business per ansamblu.

„Dintre cele cinci tendinţe de HR identificate la nivel global de Top Employers Institute în 2024, impactul inteligenţei artificiale asupra modului în care lucrăm şi, implicit, asupra companiilor noastre nu poate fi ignorat. Trecerea la soluţiile pe bază de generative AI transformă modul în care muncim, ne lasă la dispoziţie mult timp valoros pentru obiective strategice şi creative”, susţine Massimo Begelle, regional manager în cadrul Top Employers Institute.

Departamentele de HR au învăţat să integreze mai strâns diversitatea, echitatea şi incluziunea în practicile sale de zi cu zi. Motivaţia cheie a organizaţiilor în promovarea DEI constă în impactul pozitiv al acestora asupra altor domenii ale performanţei afacerii, susţine ultimul raport World of Work Trends 2024, realizat de Top Employers Institute.

În România, diversitatea în forţa de muncă a companiilor a fost într-o continuă evoluţie în ultimii ani, pe măsură ce tot mai multe organizaţii încep să recunoască importanţa practicilor DEI pentru succesul pe termen lung, susţin oamenii de HR din piaţă.

În paginile următoare puteţi citi despre cum va influenţa inteligenţa artificială viaţa şi activitatea angajaţilor şi companiilor deopotrivă, despre cum sensul muncii şi implicarea angajaţilor în deciziile strategice ale companiilor pot creşte productivitatea şi engagementul şi despre cum o forţă de muncă diversă în termeni de vârstă, rasă, religie, naţionalitate, orientări sexuale, gen, identitate de gen şi origine naţională aduce diverse puncte de vedere şi perspective companiei. Companiile care adoptă o abordare incluzivă transmit un mesaj important despre respectarea oamenilor înainte de orice altceva şi devin un magnet pentru talente altfel ignorate.


A treia ediţie a suplimentului realizat de ZF în parteneriat cu Top Employers Institute vine să scoată în evidenţă tendinţele care au condus piaţa muncii şi oferă exemple de bune practici, companii care au fost premiate pentru modul în care îşi tratează angajaţii

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO