Ştiri purificate de Philips

Când se întorc corporatiştii în birouri? Andra Antonescu, Cegeka România: Pe termen mediu şi lung, modelul hibrid rămâne o ţintă în mişcare. Ce spun şi alţi directori

♦ Andra Antonescu, Cegeka România: „Pe termen mediu şi lung, modelul hibrid rămâne o ţintă în mişcare.“ ♦ Tudor Petecilă, Teleperformance România: „Am decis să lucrăm de acasă cel puţin până la finalul acestui an.“ ♦ Daniel Reisenauer, Visma România: „Vrem să oferim echipei atât avantajele telemuncii, cât şi pe cele ale biroului şi de aceea vom introduce sistemul de lucru hibrid.“ ♦ Cristina Paveliu, Michelin Corporate & Business Services: „ În ultima perioadă, am observat o creştere a prezenţei la birou. După peste un an de activitate remote, observăm o nevoie clară de a beneficia de un mix de interacţiuni.“ ♦ Ciprian Dan, ABSL: „Experienţa ultimilor luni a demonstrat că atât telemunca, cât şi munca de la birou în proporţie de 100% au inconveniente şi nu corespund nevoilor companiilor pe termen lung.“

Companiile din industria de outsourcing, sector cu circa 131.000 de angajaţi în România, sunt precaute şi continuă cu telemunca sau lucrul în sistem hibrid în perioada următoare, iar decizia de a reveni în birouri depinde de evoluţia pandemiei şi de cea a campaniei de vaccinare.

Aproximativ 95% dintre companiile chestionate în un studiu al Asociaţiei Business Service Leaders în România (ABSL), asociaţia companiilor din industria de outsourcing locală, au spus că vor aborda postpandemie un sistem de muncă hibrid, venind la birou în proporţii diferite. Restul de 5% dintre companii au afirmat că vor lucra 100% de la birou postpandemie.

„În prezent, încercăm să anticipăm modul în care va evolua pandemia, luând în calcul rata de vaccinare, tendinţa de sezonalitate observată în 2020 şi nevoile de business ale companiei. În continuare se lucrează în regim de telemuncă, iar colegii care doresc să vină la birou o pot face, acesta fiind deschis. În ultima perioadă, am observat o creştere a prezenţei la birou. Vom continua să lucrăm în regim de telemuncă atâta timp cât va fi necesar, respectând restricţiile existente sau pe cele care vor intra în vigoare în viitor“, a spus pentru ZF Cristina Paveliu, HR manager în cadrul Michelin Corporate & Business Services, centrul de servicii al grupului Michelin.

Directoarea de HR a centrului de servicii Michelin anticipează că vor exista şi perioade de relaxare, în care prezenţa la birou va fi mai ridicată, însă compania va menţine politica de telemuncă din prezent. „Conform unui studiu intern, majoritatea colegilor noştri îşi doresc să continue să lucreze în regim mixt, combinând prezenţa la birou cu telemunca, cu o medie de aproximativ două zile pe săptămână la birou. Michelin România va menţine politica de telemuncă existentă“, a adăugat Cristina Paveliu.

Andra Antonescu, HR director în cadrul Cegeka România, spune că angajaţii din organizaţia sa lucrează în sistem hibrid în prezent, un sistem în care angajaţii vin 1-2 zile pe săptămână la birouri.

„Ştim că modelul de lucru hibrid este aici să stea, motiv pentru care în Cegeka România am îmbrăţişat această practică deja. În mod practic, recomandăm 1-2 zile pe săptămână să ne vedem la birou, să ne reconectam altfel decât ne poate oferi varianta online. (...)  Pe termen mediu şi lung, modelul hibrid rămâne o ţintă în mişcare. Experimentarea va juca un rol important în succesul hibrid“, a explicat ea pentru ZF.

După peste un an de activitate remote, Andra Antonescu afirmă: „Observăm o nevoie clară de a beneficia de un mix de interacţiuni, incluzând şi prezenţa fizică. Ne pregătim pentru momentul în care şi mai mulţi colegi vor putea reveni la birou, bineînţeles, respectând în continuare toate recomandările sanitare - sperăm noi, într-un viitor nu foarte îndepărtat.“

Tudor Petecilă, director de Resurse Umane la Teleperformance România, spune că de aproape un an şi jumătate echipa sa lu­crează în întregime în regim de telemuncă.  „Ţinând cont de răspunsurile angajaţilor acordate în ultimul survey în care 80% au optat pentru continuarea cadrului existent, de acordurile stabilite cu clienţii noştri şi de faptul că punem siguranţa angajaţilor pe primul loc, am decis să lucrăm de acasă cel puţin până la finalul acestui an. (...) De asemenea, am beneficiat de modificările Codului fiscal şi am acordat tuturor anga­jaţilor un ajutor financiar pe durata perioadei de telemuncă, pentru a suplini o parte din eventualele cheltuieli suplimentare pe care aceştia le au lucrând de acasă, de exemplu: internet, energie electrică, gaz, consumabile etc“, a detaliat Petecilă.

Daniel Reisenauer, managing director al Visma România, o companie furnizoare de produse de software pentru automatizarea activităţilor cu ajutorul sistemelor de gestiune ERP şi produselor complementare POS şi CRM, spune că organizaţia sa nu vrea să renunţe la flexibilitatea pe care am oferit-o angajaţilor în ultimul an, dar vrea să păstreze şi spaţiul de lucru în viitor.

„După experienţa adunată în ultimul an, ştim că munca la distanţă funcţionează, dar şi că munca de la birou vine cu alte aspecte pozitive legate de interacţiunea dintre colegi. Nu vrem să renunţăm la flexibilitatea pe care am oferit-o în ultimul an, dar vrem să beneficiem pe viitor şi de spaţiul de lucru. În perioada următoare vom face tranziţia către un sistem de lucru hibrid şi flexibil, flexibilitatea fiind în continuare un cuvânt cheie. Vrem să oferim echipei atât avantajele telemuncii, cât şi pe cele ale biroului, de aceea, începând din luna septembrie, Visma introduce sistemul de lucru hibrid“, a explicat Daniel Reisenauer.

Referitor la birouri, 61% dintre companii din industrie spun că vor păstra spaţiile de birouri deţinute înainte de pandemie, în timp ce 39% dintre companii vor diminua aceste spaţii.

„Experienţa ultimilor luni a demonstrat că atât telemunca, cât şi munca de la birou în proporţie de 100%, au inconveniente şi nu corespund nevoilor companiilor pe termen lung. Echipele proaspăt angajate sunt mai greu de pregătit atunci când lucrează de acasă, iar dezvoltarea profesională pe termen mediu şi lung este afectată negativ în situaţia în care echipa nu interacţionează nemijlocit pentru perioade lungi de timp“, spune  Ciprian Dan, preşedintele Asociaţiei Business Service Leaders în România (ABSL), asociaţia companiilor din industria de outsourcing locală.

Andra Antonescu, Cegeka România: În mod practic, recomandăm 1-2 zile pe săptămână să ne vedem la birou, să ne reconectăm altfel decât ne poate oferi varianta online.

 

Tudor Petecilă, Teleperformance România: Am beneficiat de modificările Codului fiscal şi am acordat tuturor angajaţilor un ajutor financiar pe durata perioadei de telemuncă.

 

Daniel Reisenauer, Visma România: După experienţa adunată în ultimul an, ştim că munca la distanţă funcţionează, dar şi că munca de la birou vine cu alte aspecte pozitive legate de interacţiunea dintre colegi.

 

Cristina Paveliu, Michelin Corporate & Business Services: Vom continua să lucrăm în regim de telemuncă atâta timp cât va fi necesar, respectând restricţiile existente sau pe cele care vor intra în vigoare în viitor.

 

Ciprian Dan, ABSL: Dezvoltarea profesională pe termen mediu şi lung este afectată negativ în situaţia în care echipa nu interacţionează nemijlocit pentru perioade lungi de timp.

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.