Proprietăţi

Birourile din Bucuresti au de toate, mai putin locuri de parcare

16.06.2004, 00:00 49



Piata Victoriei si zona Charles de Gaulle, doua dintre cele mai active zone din punctul de vedere al constructiei de birouri in ultima perioada, s-ar putea confrunta cu probleme la care putini s-ar fi gandit in urma cu mai multi ani - lipsa spatiilor de parcare.



Potrivit unui studiu Colliers, in zona Charles de Gaulle noile constructii de birouri care vor aparea in urmatoarea perioada vor crea o lipsa de aproximativ 1.000 de locuri de parcare, deficienta ce va putea fi cu greu acoperita de strazile adiacente, ceea ce va duce la aglomerarea zonei si un acces dificil.



"In Bucuresti, parcarea continua sa fie o problema, nu atat din cazua cererilor in crestere, ci din cauza lipsei spatiului", precizeaza studiul Colliers.



Un alt factor care contribuie la blocajele tot mai dese in trafic este reprezentat de diferentele culturale fata de vest-europeni.



"Fata de practica europeana in ceea ce priveste accesul la cladirile de birouri din cadrul orasului, dorinta bucurestenilor de a conduce neaparat la locul de munca, justificata probabil de starea transporturilor in comun, duce la necesitatea unui numar de locuri de parcare neobisnuit de mare in mediul urban, comparativ cu standardele internationale. In mod normal, volumul de spatii de parcare al cladirilor urbane este necesar celor din afara localitatilor, care nu au alternativa si trebuie sa apeleze la autoturismul personal catre locul de munca", este de parere Radu Lucianu, manager al departamentului spatii pentru birouri in cadrul companiei imobiliare Eurisko.



Trendul este insa pe un fagas bun. "Daca acum cativa ani vorbeam de un loc de parcare la 150 mp spatiu inchiriat, acum s-a ajuns la obtinerea unui loc pentru fiecare 80 mp. Exista si multe cazuri in care se respecta raportul 1/60 mp cerut de majoritatea clientilor", crede Lucianu.



Una dintre solutii la acesta problema este, potrivit reprezentantilor Colliers, acordarea mai judicioasa a autorizatiilor de constructie pentru noile proiecte de birouri. "Multe din cladirile de birouri de pe piata noastra nu ofera un numar suficient de locuri de parcare si acest lucru era stiut de catre dezvoltator inca din faza de concept", sustin reprezentantii Colliers.



"Atat parcarea supratereana cat subterana sunt bune, iar construirea de parcari este o afacere de viitor, in conditiile in care fluidizarea traficului bucurestean este o necesitate stringenta. Cresterea venitului va detemina si cresterea numarului de autoturisme per familie si implicit o si mai mare aglomerare a traficului auto, pentru care trebuie gasite solutii de decongestionare inca de acum", sustine Doru Sterescu, manager al departamentului investitii si terenuri la Eurisko.





ionut.bonoiu@zf.ro



Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO