Profesii

Turismul educaţional, un business sezonier care formează o piaţă de două milioane de euro pe an

Autor: Adelina Mihai

06.02.2011, 23:52 435

Cel puţin 500 de elevi români pleacă anual în Anglia, Germania,Spania, Franţa, China şi chiar Rusia, în cadrul unor programe caredurează minimum două săptămâni, perioadă în care pot să studiezelimba, dar să desfăşoare şi activităţi recreative, jocuri,concursuri şi excursii sau să viziteze muzee, teatre, locuri deinteres istoric şi parcuri de distracţie.

"În 2004 am început cu 12 copii care au plecat în Anglia. Anualnumărul acestora a crescut, la început timid, iar ulteriorspectaculos, ajungând în 2009 la peste 500 de participanţi,realizând în total peste 1.300 de săptămâni de studiu. Cea maicăutată ţară este Anglia, unde şi varietatea programelor estefoarte mare. Mai nou, alături de studierea limbilor străine, suntsolicitate taberele cu programe speciale, cum ar fi: cursuri deleadership, actorie, oratorie, istorie, globalizare etc., subiectecu orientare spre formarea viitorului copiilor, sau chiar cursuride vară de pregătire academică în vederea începerii unui an şcolarîn Anglia", susţine Daniela Pavoni, general manager al companieiMirunette International Education, care activează în domeniulturismului educaţional şi care a avut anul trecut o cifră deafaceri de 1,1 milioane de euro, în creştere cu 60% faţă de2009.

Directoarea companiei susţine că această creştere s-a datoratdiferenţei de curs valutar, dar şi faptului că au scăzut preţurile,ceea ce a generat o creştere a interesului pentru astfel deprograme.

"Ideea acestei afaceri a pornit din experienţa avută cu propriamea fiică, Miruna. Începând de la vârsta de 12 ani am trimis-osingură, în fiecare vară, minimum două săptămâni, în tabereinternaţionale de limbi străine. Am început evident cu ţara cea maidorită, Anglia. Am realizat că această idee se poate transformaîntr-un business, iar acum constat că şi conjunctura naţională măsusţine", a mai spus Pavoni, care estimează că piaţa locală aturismului educaţional este de aproximativ două milioane de euro pean, acesta fiind un business sezonier, care se desfăşoară pe odurată de maximum 3 luni pe an.

Preţurile pentru taberele de vară sau cursuri sunt stabilite înfuncţie de durata programului, de complexitatea acestuia, de tipulde cazare ales, de loc sau de condiţiile oferite şi încep de la 150de lire pe săptămână şi pot ajunge până la peste 1.000 de lire pesăptămână.

Părinţii care îşi trimit copiii în astfel de programe sunt ceicu venituri peste medie, însă există şi profesori sau funcţionaripublici care fac eforturi pentru a-şi trimite copiii în tabereeducaţionale.

"Principala activitate este studiul limbilor străine şipregătirea pentru a accede într-o universitate de renume.Programele de vară desfăşurându-se în şcoli şi universităţi derenume precum Oxford sau Cambridge le dau posibilitateaexperimentării vieţii de elev sau student în ţara şi loculrespectiv", a mai spus Pavoni.

Printre ţările care au o piaţă mai dezvoltată a turismuluieducaţional se numără Spania, Italia, China şi ţările fostei UniuniSovietice. De altfel, Spania şi Italia beneficiază de un programguvernamental de susţinere şi finanţare a acestor programe, pentrua încuraja învăţarea în limba engleză.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO