Profesii

Sfatul specialistului: Ce gust o sa aiba cariera ta

Sfatul specialistului: Ce gust o sa aiba cariera ta

Madalina Didea, managing partner al Hart Human Resource Consulting

21.07.2008, 14:16 36

Emotiile, gandurile, intrebarile, angoasele de debut traite atunci cand intram intr-o noua companie sunt cele care vor da un sens pozitiv sau negativ raportarii fata de organizatie. In contextul actual al pietei de munca din Romania, atragerea, dar mai ales loializarea capitalului uman devin o chestiune stringenta pentru cele mai multe companii.
Din aceasta perspectiva, trainingul de induction in companie este unul extrem de important pentru performanta si satisfactia ulterioara a angajatului.
Familiarizarea corecta cu valorile, comportamentele dezirabile ale companiei, prezentarea actorilor organizationali principali, a modelelor organizationale sunt elemente care nu trebuie sa lipseasca in primele zile de munca.
Majoritatea celor care fac o schimbare in job resimt un amestec de stari de entuziasm, teama de esec, neliniste, dorinta de a fi placut de noii colegi si de a performa bine etc.
Orice schimbare sau nou inceput presupune o doza de anxietate traita la nivel subiectiv. Prezentarea regulilor, a procedurilor de lucru, a ceea ce este permis si ce nu in cadrul companiei ajuta la scaderea tensiunii interne si la orientarea cu succes a nou-venitului in mediul de munca.
De aceea, un astfel de program de insertie organizationala nu trebuie sa fie doar ceva formal, o prezentare sterila a istoricului companiei, a unor valori abstracte si a obligatiilor angajatului. Este important sa contina elemente emotionale puternice, inspirationale care sa ajute nou-venitul sa se alipeasca rapid si autentic la cultura companiei respective, e important sa contina povesti de succes ale unor oameni reali care au crescut si au reusit in companie.
Prezenta actorilor organizationali semnificativi (general manager, directorul de resurse umane, directorii de departamente etc.), prezentarea istoriei lor profesionale in cadrul respectivei companii, traducerea valorilor in comportamente organizationale acceptate si valorizate sunt factori ce contribuie la reusita unui program de training cu scopul de a insera si a orienta angajatii in companie.
Beneficiile sunt mari in cazul in care programul este bine realizat pentru ambele tabere, atat pentru angajat, cat si pentru organizatie.
De curand am derulat un astfel de program de insertie si orientare pentru o companie multinationala. Am avut ocazia sa vad pe viu reactiile participantilor si beneficiile unui astfel de curs.
Participantii si-au impartasit emotiile traite in prima zi de lucru in companie, constatand ca exista deja un fond comun in acest sens, si-au pus laolalta asteptarile fata de noua organizatie si fata de noul job, au avut ocazia sa afle intr-un timp scurt multe detalii despre modul in care este structurata compania, despre departamente si roluri, despre echipa manageriala etc.
Energia pozitiva cu care au plecat de la acest program de orientare a fost probabil un alt beneficiu major atat pentru nou-veniti, cat si pentru companie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO