Profesii

Liderii care reusesc sa-si inspire oamenii fac cele mai profitabile afaceri

25.02.2008, 20:11 18

Liderii trebuie sa fie eficienti in activitatea lor si demni de incredere, dar ceea ce le aduce succesul in relatiile cu angajatii este abilitatea lor de a inspira.
Mai mult decat atat, in timp ce sursa inspiratiei poate fi reprezentata de membrii din top managementul companiei, interactiunea directa cu cel mai apropiat manager ar putea avea efecte la fel de puternice pentru angajati, potrivit specialistilor britanici.
Mai mult de opt angajati din zece ai unei companii de succes si-au manifestat increderea in managerii care conduc compania, comparativ cu jumatate din angajatii care lucreaza in firmele mai putin profitabile.
In mod asemanator, angajatii din trei companii de top si-au exprimat increderea in leadershipul companiei si au confirmat ca au ca modele oamenii din top managementul firmei.
In companiile mai putin dezvoltate, 47% din angajati au declarat exact opusul celor spuse de personalul din organizatiile de succes.
Dificultatea cu care se confrunta cei mai multi angajatori este modul in care reusesc sa propage valorile si inspiratia oamenilor din conducere in randul companiei, potrivit consultantilor.
Liderii care esueaza in a inspira echipele pe care le coordoneaza, care esueaza sa stimuleze oamenii pe care ii conduc, ar putea influenta negativ atat afacerea, cat si relatia cu angajatii.
"Sa determini oamenii sa fie productivi este la fel de simplu cum este sa scoti un dinte. Exact acesta a fost sentimentul pe care l-a avut un coleg cand a interactionat cu un manager dictator", a spus Mark Goodridge, presedinte executiv al Best Companies.
O relatie care sa-i determine pe angajati sa fie devotati presupune intelegerea nevoilor individuale a acestora si a lucrurilor care le vor dezvolta un raspuns emotional pozitiv.
Studiul realizat de Best Companies a evidentiat ca angajatii din cele mai profitabile companii considerau ca managerii seniori respectau valorile organizatiei in care lucrau.
Diferenta consta in faptul ca acestia ii ascultau pe propriii angajati mai mult decat sa le spuna ce au de facut, au fost de parere sapte din zece angajati la companii de succes, in timp ce doar patru din zece angajati din firme mai putin profitabile impartaseau aceeasi parere.
Cercetatorii de la Universitatea Internationala din Monaco au aratat ca diferentele culturale au un impact semnificativ in strategia de management legat de relatiile angajatilor cu managerii lor.
In acelasi timp, executivii americani si finlandezi ofera mai mult credit partenerilor de afaceri care provin din acelasi mediu cultural, in timp ce chinezii si executivii din Chile sunt indiferenti la provenienta din acelasi mediu a partenerilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO