Profesii

De la bricolaj la servicii funerare: Frédéric Lamy, care a condus nouă ani Leroy Merlin România, a preluat conducerea unui business cu activităţi funerare în Franţa

De la bricolaj la servicii funerare: Frédéric Lamy,...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

31.08.2023, 16:15 203

Frédéric Lamy, executivul francez care a condus businessul Leroy Merlin din România până în iunie 2023, a preluat rolul de director general al unei companii din Franţa care furnizează servicii funerare, Funecap.

„Sunt foarte încântat să anunţ că, începând din septembrie 2023, sunt parte din echipa Funecap Groupe în calitate de CEO (director general) pe Franţa. Funecap este un grup fondat în urmă cu mai bine de zece ani de doi antreprenori excepţionali (Thierry Gisserot şi Xavier Thoumieux – n. red.) care l-au făcut să crească rapid pentru a deveni unul dintre liderii europeni în activităţi funerare. Acest segment de business are foarte mult sens pentru mine, deoarece tot timpul suntem preocupaţi de familii şi de oameni în momentele sensibile ale vieţii lor şi mă bucur să mă alătur celor 3.000 de membri ai echipei”, a scris Frédéric Lamy într-o postare pe profilul său de LinkedIn.

Potrivit site-ului de prezentare, Funecap este un business cu afaceri de 450 de milioane de euro, activând prin intermediul a 730 de agenţii funerare şi 53 de crematorii. Pe piaţa franceză, conform propriilor estimări, compania are o cotă de 15%.

Retailerul francez de bricolaj Leroy Merlin are, de pe 23 iunie 2023, un nou CEO pe piaţa din România, după ce Frédéric Lamy a ales să-i predea ştafeta lui Mathieu Bauduin. Lamy a plecat nu doar de la Leroy Merlin, după ce a condus timp de nouă ani activitatea de pe piaţa locală, ci şi din grupul ADEO, din care face parte Leroy Merlin, alături de Auchan, Decathlon şi alte câteva businessuri.

Sub conducerea lui Frédéric Lamy, retailerul a ajuns la o reţea de 21 de magazine în România, o prezenţă puternică în e-commerce şi vânzări de 700 milioane euro în 2022.

„Mă despart de grupul ADEO după 14 ani de activitate, dintre care nouă ani petrecuţi ca CEO al Leroy Merlin în România, unde am avut parte de o experienţă umană excepţională. Când am preluat compania, în 2014, eram 100 de oameni cu un singur magazin deschis. Aveam îndoieli asupra prezenţei noastre pe termen lung aici, dar am construit împreună cu echipele mele un brand solid, profitabil şi o companie puternică, cu 21 de magazine, 3.500 de angajaţi şi vânzări de 700 milioane euro în 2022. Potenţialul nostru rămâne imens pe piaţa de bricolaj”, spunea Frédéric Lamy în iunie 2023.

Leroy Merlin este, pe piaţa locală de bricolaj, al doilea jucător după Dedeman, înregistrând în 2022 o cifră de afaceri de aproape 3 miliarde de lei, potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finanţe, cu un profit de 271 de milioane de lei şi peste 3.000 de angajaţi.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO