Profesii

Cum să-ţi depăşeşti concurenţa în business: Obiectivul fiecărui angajat trebuie să fie acela de a-şi ajuta colegii

Jim Ferrell, partener fondator al companiei de training şi consultanţă Arbinger Institute

Jim Ferrell, partener fondator al companiei de training şi consultanţă Arbinger Institute

Autor: Adelina Mihai

12.05.2016, 07:00 2416
O metodă prin care o companie poate să aibă rezultate mai bune în business şi să-şi depăşească astfel competitorii o reprezintă adoptarea unei abordări a gândirii orientate spre exterior („outward mindset“) în locul celei orientate spre interior („inward mindset“), a explicat Jim Ferrell, partener fondator al companiei de training şi consultanţă Arbinger Institute.
 
„Fiecare dintre noi trebuie să aibă obiectivul de a face tot ce poate mai bine la serviciu în aşa fel încât ceilalţi colegi de muncă să îşi atingă obiectivele de business. Cum să îi ajut pe ceilalţi şi cum să nu le stau în cale în activitatea de la locul de muncă este abordarea angajaţilor din companiile care se orientează spre obţinerea pe rezultate de business promovând colaborarea dintre angajaţi, inova­ţia, orientarea către client“, a explicat Jim Fer­rell, prezent ieri la Bucureşti în cadrul unui work­shop organizat de Institutul de Dezvoltare Personală şi Romanian Business Leaders.
 
El a dat exemplul abordării adoptate de Louise Francesconi, fostul CEO al companiei de sisteme de apărare integrate Raytheon Missile Systems, care a reuşit, cu ajutorul unei strategii prin care i-a încurajat pe angajaţi din departamente diferite să facă schimb de idei, să găsească soluţii pentru reducerea semnificativă a costurilor. La acea vreme, misiunea CEO-ului era să reducă cu 100 de milioane de dolari costurile companiei şi să prezinte un plan de soluţii în 30 de zile pentru ca acest obiectiv să fie atins.
 
„Când te afli într-o astfel de situaţie, sunt două variante: te concentrezi pe misiunea şi pe obiectivele companiei şi implici angajaţii în găsirea unor soluţii sau te concentrezi pe tine, pe obiectivele pe care le ai ca CEO şi faci tot posibilul ca să nu îţi pierzi funcţia, indiferent de cum se descurcă alţii. Folosind o abordare colaborativă, angajaţi din departamente diferite au fost grupaţi în echipe de câte doi şi fiecare s-a gândit, timp de o oră, cum s-ar putea reduce costurile în activitatea colegului. Apoi, în următoarea oră, echipele au făcut schimb de idei. Aşa s-a ajuns, la finalul zilei, la un set de soluţii pentru o reducere de costuri de 100 de milioane de dolari şi nimeni nu şi-a pierdut locul de muncă“, a mai spus Jim Ferrell, care este şi autorul cărţii “Leadership and Self-Deception“.
 
În companiile care adoptă tipul de gândire „outward“, orientat spre exterior, angajaţii nu sunt responsabili doar de ceea ce fac ei la serviciu, ci şi de impactul asupra celorlalţi al activităţii lor, a mai spus Ferrell.
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO