Prima pagina

Renault: Vom face si un centru de servicii in Romania

09.02.2007, 18:48 14

Grupul francez Renault va derula din Romania o parte din activitatile sale globale de marketing, financiare, achizitii si customer suport, pentru care va angaja cateva sute de oameni.
"Incercam sa optimizam activitatea din Romania, unde am avut rezultate foarte bune. Suntem prezenti cu productie, cu un centru tehnologic (aflat in constructie - n. red.) si vom avea si un centru de servicii", a declarat Carlos Ghosn, presedintele grupului Renault.
Argumentul principal al deciziei Renault de a suplimenta investitiile din Romania este reprezentat de costul inca redus al fortei de munca.
"Este valabil in cazul productiei, dar si al serviciilor. Cred ca acest avantaj al costurilor reduse cu forta de munca se va mentine inca mult timp. Este evident ca vor creste salariile, insa ecartul se va mentine, ceea ce va face in continuare Romania atractiva din acest punct de vedere", completeaza Luc Alexandre Menard, presedintele Dacia.
Astfel, dupa ce in 1999 Renault a achizitionat fabrica Dacia, iar in 2005 a anuntat autoritatile romane ca va realiza un centru tehnologic care va avea 2.500-3.000 de ingineri, francezii ridica miza de anul acesta si vor face outsourcing in Romania pentru o parte din servicii. "Primii oameni au fost angajati anul trecut (francezi care vor conduce operatiunile - n. red.), iar de anul acesta va functiona din punct de vedere legal si compania Renault Services Romania. Vor fi cateva sute de angajati care vor lucra in domeniul marketingului, contabilitatii, achizitiilor si customer suport", explica Menard.
In acelasi timp, Renault va continua investitiile in cresterea capacitatii de productie care va ajunge la orizontul anului 2008 la 350.000 de automobile pe an, fata de o productie estimata de 220.000 de unitati in acest an.
"Orice masina care se produce la Pitesti este deja vanduta si in plus aproximativ 60% din productie este exportata", spune Ghosn. In aceste conditii, grupul francez va lansa in urmatoarea perioada si alte variante de caroserie, pe langa cele deja existente: sedan, break si van.
"La mijlocul anului 2008 va fi lansat si al patrulea model dezvoltat pe platforma Logan, care va fi construit tot la Pitesti. Dar nu va fi pick-up. Pana la orizontul anului 2009 vor fi sase variante bazate pe platforma Logan", adauga Menard.
Logan a reprezentat anul trecut aproximativ 10% din vanzarile Renault la nivel mondial, cea mai mare parte a vanzarilor fiind facute sub marca Dacia. "Logan a devenit un produs international, urmand sa fie produs din acest an si in tari precum India sau Iran", completeaza Ghosn.
Renault a anuntat pentru anul trecut un profit operational de peste un miliard de euro, corespunzator unei marje de 2,56% din cifra de afaceri. Valoarea reprezinta cu aproape 20% mai putin fata de anul precedent.
"La Dacia, marja operationala a crescut", adauga Menard, care nu a dorit sa ofere detalii suplimentare.
Cum Dacia estima pentru anul 2006 o cifra de afaceri de peste 1,5 miliarde de euro, iar marja operationala din anul 2005 a fost de aproape 5%, este posibil ca Dacia sa anunte in martie (la prezentarea oficiala a rezultatelor finanicare) un profit operational de peste 75-80 de milioane de euro.

Ionut Bonoiu, Paris

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO