Prima pagina

Producatorul Valentino si Hugo Boss prospecteaza piata

11.06.2004, 00:00 36

Grupul italian Marzotto, care detine marci precum Valentino sau Hugo Boss,  este ultimul intrat pe lista celor interesati sa isi dezvolte activitatea pe piata romaneasca.
Marzotto, cu vanzari de peste 1,7 miliarde de euro, este unul dintre cei mai importanti jucatori din lume din industria textila.
"Primul pas este reprezentat de venirea noastra aici, pentru a vedea ce are de oferit piata romaneasca. Pasul al doilea presupune ca partenerii pe care ii vom gasi aici sa vina la Milano pentru a vedea colectiile. Apoi urmeaza discutiile finale", a declarat pentru ZF Mario Rinaldi, director de vanzari al diviziei Fashion din cadrul grupului Marzotto.
Grupul Marzotto este deja prezent pe piata romaneasca prin intermediul unei francize pentru singurul magazin Hugo Boss din Bucuresti si in mod direct printr-o fabrica situata in vestul tarii, in apropiere de Timisoara, care produce in sistem lohn diverse produse textile. "Este o fabrica pe care Marzotto a preluat-o si a facut investitiile necesare in retehnologizare. Mai mult, acolo se afla in permanenta si un reprezentant al nostru, care are grija ca totul sa mearga bine", explica Sonia Neri.
Miscarea este normala, spun italienii, mai ales ca fabrici similare se afla in Cehia sau Slovacia. "Am preferat ca produsele care inglobeaza tehnologii complexe si materiale mai scumpe sa le producem in Italia, iar produsele de volum sa le realizam in tari unde costul de productie este mai mic", adauga Rinaldi.
In cazul in care negocierile vor merg bine, Rinaldi estimeaza ca anul viitor ar putea fi deschise primele magazine in Romania.
"Marca Uomolebole are poate cele mai mari sanse din acest punct de vedere, avand in vedere ca este un moment prielnic pentru noi", crede Sonia Neri, Export Area Manager la Marzotto. Potrivit acesteia, marca are un grad mare de recunoastere in tari ca Italia si Grecia si se preteaza foarte bine si pe piata din Europa de Est. M Missoni si Marlboro Classics, alte doua marci reprezentate de grupul italian, ar putea la randul sau sa apara de anul viitor pe piata romaneasca, crede Rinaldi. "Marlboro Classice are un grad de recunoastere a marcii foarte bun si are rezultate foarte bune si in alte tari din Europa de Est. In plus, ritmul de dezvoltare este foarte agresiv".
Marzotto este unul dintre cei mai mari jucatori din industria textila.
 Cea mai mare pondere a cifrei de afaceri a grupului, de peste 80%, provenind din afara Italiei. Compania are peste 11.000 de salariati si vinde produsele sale in peste 100 de tari. In sectorul fashion, Marzotto este reprezentat de companiile Valentino SpA (care detine liniile Valentino, Valentino Garavani sau Valentino Roma), Hugo Boss (cu marcile Boss, Hugo si Baldessarini) si Marzotto Grouping (care detine licente pentru marci precum Marlboro Classics, M Missoni, Stephan). Marcile Uomolebole, UL Trendy si Principe sunt la randul lor marci proprii ale grupului italian. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO