Prima pagina

Producatorul de ulei Bunge face profit din afaceri imobiliare

23.01.2006, 20:18 16

Gigantul american din industria alimentara Bunge a decis vanzarea unui teren de aproape 6 hectare, amplasat in zona Viilor din Capitala, teren aflat in proprietatea fabricii de ulei Muntenia, una dintre societatile membre ale grupului. Potrivit informatiilor din piata imobiliara, valoarea terenului ar putea fi situata la aproximativ 15 mil. euro.

Bunge a cumparat in 2003 un pachet de 92% din actiunile Muntenia Bucuresti de pe RASDAQ, valoarea totala a tranzactiei ridicandu-se la 3 mil. dolari (2,4 mil. euro). Reprezentantii companiei nu au dorit sa comenteze pe marginea acestor informatii.

Bunge a decis la jumatatea anului trecut sa inchida fabrica de ulei din Bucuresti motivand aceasta hotarare prin intentia de a eficientiza activitatea. Potrivit reprezentantilor companiei, costurile de intretinere ale fabricii Muntenia le depaseau cu 200.000 de euro pe cele ale celorlalte doua fabrici din grup, Interoil Oradea si Unirea Iasi. Pentru a deveni eficienta, fabrica ar fi necesitat o investitie de peste 15 mil. dolari (12 mil. euro), proiect considerat nerentabil, in contextul dificultatilor din intreaga industrie in ultimul an.

Dupa incetarea operatiunilor de productie (august 2005), fabrica a fost folosita ca baza logistica pana in momentul in care Adunarea Generala a Actionarilor a decis vanzarea terenului si a cladirilor.

Compania ar putea incasa circa 18 mil. euro din vanzarea spatiilor fostei fabrici de ulei. Pretul terenului in zona respectiva ajunge, potrivit informatiilor din piata imobiliara, la 300 de euro pe metru patrat. Costurile implicate de demolarea cladirilor si viabilizarea perimetrului care include si spatii de depozitare, ar putea reduce insa pretul pe care l-ar putea incasa Bunge la 15 mil. euro sau chiar mai putin, potrivit acelorasi surse.

Avand in vedere dimensiunea terenului (6 hectare), destinatia cea mai indicata pentru o dezvoltare imobiliara este reprezentata de un proiect rezidential sau comercial.

Anul trecut, majoritatea companiilor de pe piata uleiurilor vegetale au raportat rezultate financiare mai slabe decat in 2004, chiar daca volumele livrate pe piata au fost mai mari decat cele din anul precedent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO