Prima pagina

Parmalat investeste in continuare

28.07.2004, 00:00 29

Parmalat Romania continua sa investeasca si sa-si majoreze numarul de angajati, in pofida scandalului financiar in care este implicat grupul italian din care face parte.
Compania a inceput sa importe biscuiti, pregateste o schimbare de imagine si lansarea unui nou produs.
"Investitiile pentru acest an se ridica la 1 milion de euro. O parte au fost destinate unei campanii de schimbare a imaginii sucurilor Santal la sticla, care este programata pentru inceputul lunii august. Vor urma in investitii in modernizarea fabricii, care reprezinta circa o treime din bugetul total, si in final lansarea unui nou produs pe piata romaneasca. Este vorba de o gama de sucuri speciale, cu vitamine?, a adaugat Manzonetto.
Pentru campania de promovare a noii imagini de sucuri va fi realizat si un spot publicitar.
Parmalat a inceput sa importe de anul acesta si biscuiti. ?Am inceput sa importam si biscuiti, dar in cantitati destul de mici, pentru ca sunt din segmentul premium si pretul este destul de mare?, a spus el.
Manzonetto nu exclude introducerea si a altor produse in portofoliul Parmalat.
?Cred ca de anul viitor piata din Romania va deveni matura, ceea ce va justifica introducerea unor produse noi. In special, produsele dietetice, care reprezinta o piata foarte dezvoltata in Europa Occidentala, cred vor deveni foarte cerute si in Romania. Unii producatori au intrat deja pe acest segment, cum este LaDorna cu Lady Milk. In acest sens, este posibiul sa lansam si in Romania gama de lapte specializat, pentru persoane cu colesterol ridicat, pentru persoane alergice la lapte. Chiar daca la inceput consumul nu va fi foarte mare, este important si pentru imaginea noastra pe piata?, a mai spus el.
Din cauza vremii racoroase, Parmalat Romania a inregistrat o scadere usoara a volumului vanzarilor pe primul semestru al acestui an fata de aceeasi perioada a anului trecut.
?Inca nu am inchis bilantul pentru primele sase luni, dar volumul vanzarilor a fost in scadere usoara comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Ne-a afectat vremea racoroasa si ploiasa din iunie si prima parte a lui iulie. Odata cu inceperea sezonului estival, vanzarile au inceput sa dea semne de revigorare, mai ales in zona de litoral?, a declarat Manzonetto.
Parmalat Romania a inregistrat in 2003 o cifra de afaceri de 8,5 de milioane de euro, dupa o crestere cu 40% in volum a vanzarilor comparativ cu anul anterior, a spus directorul general.
?Anul acesta asteptam o crestere de 20% si o cifra de afaceri de 10 milioane de euro. In prezent negociez cu conducerea din Italia alocarea unui buget de investitii similar si pentru anul viitor?, a adaugat el.
Compania este inca pe pierderi, dar estimeaza ca din 2006 va trece pe profit.
Distributia este realizata de peste 20 de companii de distributie, care acopera toare regiunile tarii.
Parmalat detine in Romania o fabrica la Baia Mare unde produce sucurile naturale Santal, restul produselor fiind importate din alte tari. Fabrica are in prezent 115 angajati, fata de 100 cat avea la inceputul anului si pana la sfarsitul anului numarul acestora este preconizat sa ajunga la 120 de persoane.
Fabrica Parmalat exporta in Bulgaria, dar volumul exportului este destul de redus. ?Bulgaria este aprovizionata cu Santal fie din Romania fie din Italia, in functie de necesitatile de moment. In prezent purtam discutii Parmalat Italia pentru a intra mai puternic pe piata Bulgariei, cu produsele din Romania, pentru ca este mult mai simplu datorita locatiei?, a adaugat Manzonetto.
Laptele comercializat de Parmalat pe piata romaneasca era importat pana in mai anul acesta din Ungaria, insa dupa aderearea acestei tari la Uniunea Europeana, importurile au inceput sa fie facute din Italia.
?Inainte de aderare existau o serie de facilitati pentru produsele din lapte importate din Ungaria, insa acestea au fost eliminate dupa aderare, ceea ce a dus la crestere a costurilor. Daca am fi continuat sa importam din Italia, pretul ar fi fost foarte mare si din acest motiv am decis sa-l importam mai ieftin din Italia?, a declarat Manzonetto.
Pe piata sucurilor naturale si a nectarurilor, Santal avea la sfarsitul anului trecut o cota de piata consolidata de 30%, dupa o crestere de 2% fata de 2002.
Brandul Santal este pozitinat mai bine in canalul HoReCa (hoteluri, restaurante, catering), unde  se afla pe prima pozitie in categoria sucurilor naturale si pe cea de-a doua in categoria necatarurilor.
?O crestere peste medie, de 20%-30% in volum, a inregistrat gama de sucuri numita de noi <<red line>> ? din portocale rosii de sicilia, cirese, rodii, fructe de padure?, a mai spus el.
Sucurile naturale au fost anul trecut cel mai dinamic segment de piata. In volum, vanzarile de sucuri naturale au crescut cu 30,5%, la 4,7 milioane de litri.
Si in cazul nectarurilor piata a crescut anul trecut in volum cu aproape 22% la 14,3 milioane de litri.
Principalii producatori sunt European Drinks cu marca Frutti, Quadrant Amroq Beverages cu Prigat, Parmalat cu Santal si Coca-Cola cu Cappy.
Grupul agro-alimentar italian a socat pietele internationale in decembrie 2003, cind a dezvaluit lipsa a patru miliarde de euro din conturile unei divizii din Insulele Cayman.
Escaladarea crizei a avut drept consecinta plasarea Parmalat, al optulea grup industrial din Italia, sub protectia legii falimentului.
Autoritatile italiene au arestat pana acum un numar de 11 persoane, incluziv pe fondatorul companiei Calisto Tanzi, in cadrul investigatiilor privind o frauda de mai multe miliarde de euro.  georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO