Prima pagina

Marcile private cresc de 7 ori mai repede decat piata

12.04.2007, 19:32 18

Vanzarile de produse marci private ale marilor retaileri (excluzand cash&carry) au crescut in volum cu 43,2%, in al doilea semestru al anului trecut fata de perioada similara din 2005, arata un studiu al companiei de cercetare a pietei MEMRB Retail Tracking Services.
Produsele precum Clever (Billa), Winny (Cora), "365" (Mega Image) sau "Marca 1" de la Carrefour sunt fabricate local, prin colaborarea retailerilor cu producatori consacrati, sau importate direct de retelele de magazine. Spre comparatie, piata totala a bunurilor de larg consum a crescut in aceeasi perioada cu doar 7% in volum, timp in care vanzarile totale de produse FMCG (bunuri de larg consum) in retelele internationale de hipermarketuri si supermarketuri au avansat cu aproximativ 18%, potrivit datelor MEMRB.
Produsele marci private au ajuns astfel la o pondere de aproape 7% in volumul vanzarilor de bunuri de larg consum in magazinele key account (excluzand cash&carry), in al doilea semestru din 2006, si la peste 8,5% din vanzarile de alimente realizate in aceleasi magazine.
Cresterea vanzarilor de produse private label (marci pivate ale retailerilor) a fost mai puternica pe segmentul alimentar, cu un ritm de 45,6%, in semestrul al doilea al anului 2006 fata de perioada similara din 2005, spre deosebire de bauturi (+21%) sau de segmentul non-food (+12,8%).
Produsele lactate cu eticheta retailerilor aproape si-au dublat vanzarile in aceasta perioada, insa au ramas la sub 2% din totalul vanzarilor de lactate realizate in aceste magazine.
Inexistenta cheltuielilor de promovare pentru aceste produse, ambalajele simple sau importurile directe de pe piete asiatice determina ca, de cele mai multe ori, marcile private sa fie cele mai ieftine articole la raft.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO