Prima pagina

Fostul sef al Pepsi: Intr-o companie locala trebuie sa dai goluri ca sa rezisti

Fostul sef al Pepsi: Intr-o companie locala trebuie sa dai goluri ca sa rezisti
04.09.2008, 18:59 28

Dupa 14 ani petrecuti in cadrul filialei locale a imbuteliatorului Pepsi, dintre care patru ani cu mandat de CEO, Florin Radulescu, care conduce in prezent operatiunile de cateva zeci de milioane de euro ale Prodal '94, producatorul roman al vodcii Stalinskaya, spune ca un job intr-o companie romaneasca iti permite sa fii mult mai creativ si te lasa sa-ti asumi riscuri pe care munca intr-o multinationala nu le ingaduie. "In cazul multinationalelor deciziile se iau cu foarte mare atentie, eliminandu-se aproape orice fel de risc, contrar operatiunilor locale. Un producator local lasa mai mult loc pentru creativitate, in timp ce la multinationale planul initial trebuie urmat intocmai", afirma Florin Radulescu, cel care a lasat afacerea Pepsi Americas Romania la un rulaj de 195 mil. euro in momentul plecarii. Radulescu, 42 de ani, a preluat conducerea producatorului de bauturi alcoolice Prodal in octombrie 2007, businessul fiind demarat de un grup de investitori iranieni exclusiv pe piata romaneasca la inceputul anilor 1990. "Intr-o multinationala poti iesi la pensie doar daca esti o persoana cuminte si adaptabila la schimbarile de management, in timp ce la companiile locale se aplica regula din fotbal, trebuie sa dai cat mai multe goluri daca nu vrei sa fii retrogradat", declara Radulescu. Cu toate acestea, o companie locala nu poate oferi sinergiile, expunerea mondiala si competitia intre subsidiare pe care ti le asigura o multinationala. "Proba de foc a oricarui fost sau actual manager de multinationala o reprezinta conducerea unei operatiuni locale. Multinationalele iti ofera multe oportunitati de invatare, dar consolidarea vine atunci cand navighezi singur la timona unei operatiuni locale. Acolo realizezi adevarata ta valoare. Cine a facut figuratie intr-o multinationala nu va face fata intr-o operatiune locala", spune directorul general al Prodal, companie care produce marca de vodca Stalinskaya si ginul Wembley, un business cu un rulaj anual in jurul a 25 mil. euro.

Cititi despre diferentele si asemanarile dintre politicile unei multinationale si ale unei companii locale in Ziarul Financiar de maine.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO