Prima pagina

Comisia Europeana, mai blanda cu e-commerce

17.07.2001, 00:00 11



Comisia Europeana va imblanzi legislatia referitoare la comertul electronic, masura ce ar putea, conform companiei de consultanta Datamonitor, sa aduca acest sector din Batranul Continent mai aproape de vedeta pietei online, Statele Unite.

Potrivit Datamonitor, mai putina severitate in legislatie inseamna stimularea serviciilor de comert electronic si deci o crestere a numarului de consumatori online.

"Directiva Roma II, ce punea tranzactiile online sub incidenta legilor specifice din fiecare tara, ar fi ridicat mari probleme companiilor de comert electronic, se arata in raportul Datamonitor. Astfel, o companie ar fi trebuit sa se supuna la diverse legi in cele 15 tari din cadrul Uniunii Europene".

Europa inregistreaza in prezent o crestere accelerata a populatiei online: numarul de familii conectate la Internet din UE a crescut cu 55% intre luna octombrie 2000 si martie 2001, pana la aproximativ 60 de milioane de locuinte.

"In prezent, numarul persoanelor online din Europa l-a depasit pe cel din Statele Unite, iar potentialul pietei specifice este foarte ridicat", se arata in raport.

De asemenea, potrivit Datamonitor, aproximativ 11 procente din europenii conectati cumpara prin Internet iar aceasta cifra va creste puternic in urmatorii cinci ani, creand o piata de aproximativ 150 de miliarde de euro in 2005.

Potrivit unui alt studiu Datamonitor, piata europeana de e-commerce este estimata pentru anul in curs la aproximativ 16,4 miliarde de dolari, in timp ce sectorul echivalent din Statele Unite va depasi 38,7 miliarde de dolari in incasari.

Pentru SUA, Datamonitor estimeaza ca in 2006 vor exista 4.000 de dotcom-uri, majoritatea acestora fiind implicate in comert electronic de tip business-to-business (B2B).

Potrivit raportului, desi 75% dintre dotcom-uri dau faliment in primii cinci ani de existenta, rata de esec a scazut in ultima perioada iar numarul acestor companii a inceput sa creasca.

"Multe e-business s-au concentrat pe duplicarea afacerilor clasice pe Internet si s-au dovedit extrem de competitive in pastrarea clientilor", spune Elizabeth Kennedy, analist la Datamonitor.

In plus, Datamonitor spune ca afacerile desfasurate exclusiv prin Internet sunt destinate pentru aproximativ 36% din populatia SUA, in timp ce abordarea multi-channel are ca tinta 63% din populatie si un potential pentru afaceri de zece ori mai mari.

In ceea ce priveste cheltuielile in IT, Datamonitor estimeaza ca in 2006, acestea vor atinge un nivel de 9,2 miliarde de dolari, in scadere accentuata (aproximativ 8% pe an) de la cele 15,3 miliarde de dolari prognozate pentru acest an.

In 2006, aproximativ 73% din bani vor fi cheltuiti pentru operatiuni de intretinere si nu pentru investitii.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO