Pensii private

Aviva Pensii nu a cheltuit mult, dar nici nu si-a atins obiectivele

21.12.2007, 18:26 15

Aviva a cheltuit sume sub media pietei pentru atragerea clientilor la fondul sau de pensii private obligatorii (pilonul II), a declarat ieri pentru ZF Shah Rouf, CEO al grupului Aviva.
"Costurile noastre de achizitie sunt mai joase decat ale multor concurenti. Pentru actionari, profitul de mai tarziu este mai important decat dimensiunea fondului de pensii", a spus Shah Rouf. Aviva a atras in primele trei luni aproape 240.000 de clienti la fondul sau de pensii obligatorii, ocupand locul al patrulea pe piata, cu o cota de 8,2%.
Realizarile Aviva se plaseaza sub obiectivele declarate initial, compania tintind o cota de 30% din piata la inceputul campaniei de aderare. Costurile de achizitie mai mici, spune Rouf, sunt un avantaj in fata unei cote de piata mai mari, dar obtinuta cu cheltuieli semnificative.
In acelasi timp, piata pensiilor obligatorii a depasit deja asteptarile, reusind sa atraga 2,9 milioane de participanti in primele trei luni. Companiile estimeaza acum o piata de 3,2-3,5 milioane de clienti la finele lunii ianuarie 2008, fata de estimarile de 2,5-2,8 milioane de clienti facute in urma cu doar sase luni. Diferenta a fost facuta de forta de vanzare peste asteptari (260.000 de agenti, fata de estimarile initiale de 100.000) si de procentul mare de aderari din zona de varsta optionala (clientii cu 35-45 de ani).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO