Media & Advertising

Toamna plina pentru editorii de ziare si reviste

08.10.2004, 00:00 35



Toamna agitata pentru media romaneasca in anul electoral 2004. Si asta nu doar ca urmare a disputelor jurnalisti-patronat despre care care s-a vorbit si s-a scris mult in ultimele luni, ci si prin lansarile de noi titluri care s-au facut deja sau sunt in plina pregatire. De la schimbari de look ale revistelor pentru femei si numere speciale dedicate, spre exemplu, inceperii scolii, pana la lansari "grele" de noi posturi de radio sau reviste, trusturile de media care actioneaza pe piata romaneasca s-au pregatit intens pentru sfarsitul de an, perioada in care bugetele de publicitate cresc.



Compania de publishing a MediaPRO, care include PubliMedia International si PBR Publishing isi va continua dinamica de dezvoltare. Dupa lansarile de ziare locale din ultimii ani, potrivit lui Dragos Stanca, director general al Publimedia International, a venit vremea unei noi concentrari pe lansari sau consolidari de produse cu distributie nationala. ProMOTOR si GO4IT, care tin de pachetul ZIARUL FINANCIAR, care erau pana acum destinate doar abonatilor ZF, se vor lansa ca produse de sine statatoare intrucat se adreseaza unor piete cu un ritm accelerat de dezvoltare.



In aceasta toamna s-a relansat Pro TV MAGAZIN, intr-o noua structura si cu o mai mare priza la public, iar cunoscuta revista PLAYBOY apare intr-un format imbunatatit, foarte bine primit de cititori.



Acum doua zile s-a lansat BUSINESS Magazin, prima revista saptamanala de afaceri care apare in Romania. Revista apare in fiecare miercuri si este o publicatie de sine statatoare, editata in stransa colaborare cu ZF. "Spre finalul anului, am mai pregatit o surpriza importanta, un produs media extrem de complex, realizat de o echipa de jurnalisti cu greutate. Insa, despre acest proiect vom oferi detalii doar la vremea potrivita", a declarat Dragos Stanca.



PubliMedia International mai editeaza, in afara de brandurile mentionate deja, ziarele locale CLUJEANUL, IESEANUL, BIHOREANUL, BANATEANUL, ZIARUL CLUJEANULUI si HUNEDOREANUL precum si revistele DESCOPERA, D.SIGN si Acasa Magazin.



Unele dintre cele mai multe si mai diversificate proiecte le are grupul de presa Academia Catavencu. Cei de aici pregatesc intens relansarea ziarului Cotidianul, dupa ce s-au asociat cu Regent House Printing&Publishing, cu care au editat si ghidul B-24-FUN. Relansarea ziarului Cotidianul, a carui echipa este in plin proces de formare, va fi "o revolutie, nu o evolutie", a declarat Sorin Axinte, director de marketing Academia Catavencu. Cei de la Catavencu pregatesc si relansarea postului de radio Fun, "care va demonstra ca se poate obtine succes de public fara populism", au "dat drumul" revistei de cultura conduse de Horia Roman Patapievici Idei in Dialog - ID si vor lansa o revista pentru parinti, Superbebe. Grupul Academia Catavencu si Regent House Printing & Publishing mai editeaza si publicatiile Tabu, B-24-FUN, Aventuri la pescuit, Bucataria pentru toti si Autostrada.



Grupul BURDA s-a axat anul acesta, in principal pe consolidarea pozitiei pe care revistele sale o ocupa pe piata. Totusi, la inceputul toamnei a fost lansat un numar special al revistei Cool, Cool 4 Schol, si i s-a oferit o schimbare de look revistei Ioana. "Cat despre Cool Girl, am reusit sa facem trecerea de la revista Cool - bilunara, dedicata tinerilor - la o revista/numar special Cool care sa vina o data pe luna cu lucruri inedite pe aceasta piata 13-19 ani; un numar special de staruri, altul de postere, calendar etc. Ne dorim sa transformam acest brand, Cool/Cool Girl in cel mai bun in domeniul publicatiilor de tineret", a declarat Michael Schroeder, director general Burda Romania. Acesta apreciaza ca piata presei a fost influentata, in acest an, pozitiv de o crestere a increderii (si implicit a bugetelor) din partea advertiserilor. "Bugetele disponibile pentru presa scrisa s-au marit, companiile intelegand in sfarsit ca presa scrisa este un concurent serios si important al televiziunii", a apreciat Schroeder.



In prima saptamana a lui septembrie, Jurnalul National a inceput editarea separata, ca supliment gratuit, a brandului Editia de colectie, iar ghidul TV a primit un face lifting, imprimeriile MediaPRO tiparindu-l acum cu coperte lucioase si interior complet color. Potrivit lui Lucian Ionita, director marketing & distributie Jurnalul National, in 2004, vanzarile ziarului s-au inzecit in doar cateva luni.



MEDIA ON, care editeaza de mai mult timp publicatiile Banii Nostri si Invest Romania, pregateste lansarea pe piata a saptamanalului economic Euro Lider. "Aparitia Euro Lider este perceputa ca o consecinta fireasca a experientei acumulate in relatia cu cititorii, parrtenerii, dar si criticii nostri. (...) In viitor am dori sa ne erijam intr-un purtator de cuvant puternic si important pentru oamenii de afaceri romani in Europa si sa prezentam oportunitatile oferite de tara noastra", a declarat Corina Mocanu, coordonator PR Media On.



Sanoma Hearst Romania a decis ca la acest sfarsit de an sa investeasca pe segmentul mass market, prin lansarea unei reviste bilunare, numita Femeia de azi. "Aceasta revista este prima din Romania care combina volumul si frecventa revistelor mass market cu feel-ul si aspectul unei reviste adevarate", sustine Peter Jansen, Managing Director Sanoma Hearst Romania, care a declarat ca grupul sau doreste "sa-si stabileasca o pozitie" si in segmentul mass market. Incepand din septembrie, revista bilunara Story a devenit saptamanala, principalul motiv pentru aceasta schimbare fiind potentialul de pe piata. Sanoma Hearst editeaza in Romania revistele Cosmopolitan Beau Monde, FHM, Mami, National Geographic, TV Story, Story si Bobo.



Romanian Publishing Group va lansa in luna noiembrie JOY, un lunar de lifestyle pentru femei, in format mic, urmand tendinta europeana a lansarilor de succes in aceasta categorie. JOY este lider de piata in Germania si este publicat in mai multe tari de catre grupul elvetian Marquard sau sub licenta acestuia. De asemenea, potrivit Cristinei Simion, general manager RPG, se pregateste, in etape, re-designul unor titluri consacrate, Avantaje si Olivia, care vor avea elemente de noutate pentru publicul lor. "Pe termen lung, dorim sa contribuim la cresterea pietei de consumatori de reviste, piata inca redusa in Romania si sa atingem standardele de excelenta pe care ni le propunem si pe care publicul le observa si le apreciaza", a declarat Cristina Simion. RPG editeaza revistele VIVA!, Avantaje, ELLE, 20ANI, DecoStyle, Olivia, Intamplari adevarate, Popcorn, Povestea mea si Look!

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO