Media & Advertising

Ralu Filip vrea sa stie de ce ne plac sexul si violenta

06.12.2002, 00:00 17

Dupa ce un an a fost membru in Consiliul National al Audiovizualului, Ralu Filip (43 ani) a fost propus de proprii colegi pentru mandatul de presedinte al principalei institutii care reglementeaza domeniul comunicarii audiovizuale din Romania.
Ce vrea sa faca viitorul presedinte al CNA pe parcursul celor doi ani de mandat? Primul proiect demareaza pe1 ianuarie, cand va intra in functiune sistemul de monitorizare a posturilor de radio. In lunile februarie - martie se va organiza o licitatie pentru stabilirea unor firme specializate care sa desfasoare un studiu privind profilul publicului roman de radio si televiziune. "Consider ca acum succesul in audiovizual este dat de vulgaritate, violenta si erotism. Vreau sa aflam de ce oamenii vor astfel de produse. Trebuie sa gasim o modalitate de a obtine sinceritate de la public si nu bovarisme.", spune Ralu Filip. Studiul va fi finantat din cele 1,8 milioane euro acordate prin programe PHARE, bani care vor servi si la dotarea CNA cu mijloace performante necesare in activitatea de monitorizare.
In ceea ce priveste publicitatea politica utilizata in cursul campaniiilor electorale Ralu Filip si-a propus instaurarea unui sistem de obligatii diferite pentru televiziunea publica si pentru televiziunile private. "Trebuie redus timpul de publicitate politica la televiziunile private si marit la postul public", este de parere Filip. Impartirea acestui spatiu va fi hotarata de CNA "dupa un sistem care sa genereze cat mai putine suspiciuni", spune Filip
In problema incarcarii cu publicitate a posturilor de televiziune Ralu Filip crede ca principala solutie este scumpirea spatiului publicitar care nu numai ca va creste profiturile televiziunilor dar va face loc si producatorilor locali. Cum se va intampla acest lucru? In opinia lui Filip "in timpul zilei (pana la ora 18) exista un consum de televiziune nedomiciliar, in locuri publice si  institutii, care nu apare in masuratori dar care este destul de mare" si la care preturile sunt mult mai mici. "Producatorii locali ar putea sa-si regandeasca strategia si sa intre cu publicitate in acest interval", spune Filip.
Una din nemultumirile viitorului presedinte al CNA se refera la felul in care functioneaza noul sistem de marcaj al programelor de televiziune, sau mai bine zis felul in care nu se tine cont de el. "Noul sistem a ajuns un fel de bataie de joc din cauza radiodifuzorilor. Se ajunge la situatia hilara cand se afiseaza toate restrictiile unui tip de marcaj, inclusiv cele care fac referire la scene de sex sau violenta inaintea unor emisiuni umoristice sau se face exces de buline". Mai grav este faptul ca exista programe care ar trebui vizionate dupa ora 22 dar care au marcaje mai putin restrictive. "Putem sa facem in asa fel ca filmele cu bulina rosie (interzis copiilor sub 12 ani) sa fie vizionate dupa ora 21", spune Ralu Filip. In plus nu este exclusa nici posibilitatea schimbarii marcajului in sensul introducerii de noi criterii si schimbarea orelor de difuzare.



 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO