Media & Advertising

Pro TV a fost lider absolut de audienţă în 2010

Pro TV a fost lider absolut de audienţă în 2010

Andreea Esca, principala vedetă a Pro TV

Autor: Cristina Rosca

03.01.2011, 23:40 79

Pro TV, liderul pieţei de televiziune, a fost în 2010, un anmarcat de probleme economice şi financiare, lider absolut deaudienţă, pe toate segmentele - ştiri, filme, sport şi emisiuni dedivertisment. Pro TV a fost lider de audienţe atât la nivelulîntregii zile, cât şi pe toate segmentele orare, inclusiv înprime-time, intervalul înregistrat între orele 19.00 şi 23.00.

Astfel, la nivelul întregii zile, Pro TV s-a clasat la nivelulpublicului comercial cu vârste cuprinse între 18-49 de ani peprimul loc cu 2,9 puncte de rating şi 18,1% cotă de piaţă, în timpce Antena 1 a înregistrat 1,8 puncte de rating şi 11,3% cotă depiaţă. Şi în cazul publicului din mediul urban audienţa medieînregistrată la nivelul unei zile Pro TV rămâne pe prima poziţie,cu 3 puncte de rating şi 15,3% cotă de piaţă, succedat de Antena 1cu 2 puncte de rating şi 10,5% cotă de piaţă. Clasamentul rămâneneschimbat şi în ceea ce priveşte prime-time-ul, intervalul cel maiaudiat.

În această perioadă Pro TV obţine la nivelul publiculuicomercial cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani 6,8 puncte derating şi 21,3% cotă de piaţă, aproape dublu faţă de Antena 1 careînregistrează 3,7 pucte de rating şi 11,5% cotă de piaţă. În cazulpublicului din mediul urban, Pro TV continuă să se afle pe loculîntâi, cu 6,9 puncte de rating şi 17,5% cotă de piaţă, iar Antena 1pe locul al doilea cu 4,3 puncte de rating şi 10,8% cotă de piaţă.Un punct de rating pentru tot mediul urban este echivalentul a115.000 de telespectatori, iar pentru main target este echivalentula 51.500 de telespectatori. Compania Pro TV S.A., care includeposturile de televiziune Pro TV, Acasă, Pro Cinema, Pro TVInternaţional, Sport.ro şi MTV, este deţinută de grupul americanCME, care are operaţiuni de televiziune în şapte ţări din EuropaCentrală şi de Est. Cele mai importante pieţe pentru grup suntCehia şi România. Compania Pro TV a raportat pentru primele nouăluni din 2010 venituri de 109,7 mil. dolari (81,2 mil. euro), înscădere cu 9% faţă de perioada similară a anului precedent şi unprofit operaţional (OBITDA) de 19,5 milioane de dolari (14,4 mil.euro), în scădere cu 50%. La nouă luni, anul trecut, veniturile CMEau fost de aproape 500 de milioane de dolari.

Grupul CME este condus de Adrian Sârbu, care a creat postul deteleviziune Pro TV în 1995 şi care printre alte active media deţineşi Ziarul Financiar.

FILME

Atunci când vine vorba de filme, dintre cele mai vizionate 100de producţii cinematografice ale acestui an, nu mai puţin de 99 aufost difuzate de Pro TV.

ŞTIRI

Ştirile Pro TV de la ora 19.00 au fost lider de audienţă în99,7% dintre ediţiile difuzate în perioada 1 ianuarie - 30decembrie 2010. Românii şi-au început dimineţile în 2010 tot pe ProTV. Astfel, ştirile de la ora 07.00, în toate zilele săptămânii aufost lider de audienţă în fiecare ediţie. De asemenea, Ştirile ProTV de la ora 13.00 s-au aflat pe prima poziţie în top în aproape90% din ediţiile acestui an. Ştirile de la ora 17.00 au fost liderde audienţă aproape zi de zi, la fel şi ştirile nopţii.

SPORT

Ştirile Pro TV din sport au fost lider, cu o audienţă medie de6,5 puncte de rating şi 21,6% cotă de piaţă, aproape de 3 ori maimult faţă de Antena 1 care a obţinut 2,7 puncte de rating şi 9,1%cotă de piaţă. La nivelul publicului din mediul urban, Pro TV şi-amenţinut poziţia de lider cu 6,9 puncte de rating şi 18,2% cotă depiaţă, urmat de Antena 1 cu 3,4 puncte de rating şi 8,8% cotă depiaţă. În timpul meciurilor, atât al celor din Cupa României, câtşi al celor difuzate în Europa League Pro TV s-a menţinut pe primulloc. În timpul celor 11 meciuri difuzate în competiţia "CupaRomâniei", Pro TV a fost lider de audienţă în 91% dintransmisiunile difuzate. În cazul celor 14 meciuri difuzate încompetiţia "Europa League", Pro TV fiind lider de audienţă întimpul tuturor transmisiunilor difuzate.

EMISIUNI

Pro TV a fost lider de audienţă şi pe segmentul emisiunilor.Astfel, cu emisiunea "România, te iubesc", Pro TV s-a aşezat peprima poziţie în top. Tot pe primul loc s-a situat şi în timpulemisiunii "Frumuseţe pe muchie de cuţit".

În ceea ce priveşte emisiunile de divertisment marca Pro TVacesta s-au plasat pe primul loc în topul preferinţelortelespectatorilor, fie că a fost vorba despre "Happy Hour", "LandOf Jokes", "Serviciul Român de Comedie", "Dansez pentru tine" sauserialele "State de România" sau "Moştenirea".

În timpul emisiunii "Dansez pentru tine", una dintre cele maipopulare din România, Pro TV a condus în topul audienţelor ediţiede ediţie. Cu o audienţă medie de 7,7 puncte de rating şi o cotă depiaţă de 27,2% "Dansez pentru tine" s-a instalat în frunteaclasamentului în ceea ce priveşte publicul comercial din mediulurban cu vârste cuprinse între 18-49 de ani, fiind urmat de Antena1 cu 3,6 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 12,5%. Diferenţaeste mai mare la nivelul publicului din mediul urban. Pro TV obţineo audienţă medie de 8,3 puncte de rating şi 24,9% cotă de piaţă,iar Antena 1 3,5 puncte de rating şi 10,7% cotă de piaţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO