Pro TV a fost lider absolut de audienţă în 2010

Autor: Cristina Rosca 03.01.2011

Pro TV, liderul pieţei de televiziune, a fost în 2010, un an marcat de probleme economice şi financiare, lider absolut de audienţă, pe toate segmentele - ştiri, filme, sport şi emisiuni de divertisment. Pro TV a fost lider de audienţe atât la nivelul întregii zile, cât şi pe toate segmentele orare, inclusiv în prime-time, intervalul înregistrat între orele 19.00 şi 23.00.

Astfel, la nivelul întregii zile, Pro TV s-a clasat la nivelul publicului comercial cu vârste cuprinse între 18-49 de ani pe primul loc cu 2,9 puncte de rating şi 18,1% cotă de piaţă, în timp ce Antena 1 a înregistrat 1,8 puncte de rating şi 11,3% cotă de piaţă. Şi în cazul publicului din mediul urban audienţa medie înregistrată la nivelul unei zile Pro TV rămâne pe prima poziţie, cu 3 puncte de rating şi 15,3% cotă de piaţă, succedat de Antena 1 cu 2 puncte de rating şi 10,5% cotă de piaţă. Clasamentul rămâne neschimbat şi în ceea ce priveşte prime-time-ul, intervalul cel mai audiat.

În această perioadă Pro TV obţine la nivelul publicului comercial cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani 6,8 puncte de rating şi 21,3% cotă de piaţă, aproape dublu faţă de Antena 1 care înregistrează 3,7 pucte de rating şi 11,5% cotă de piaţă. În cazul publicului din mediul urban, Pro TV continuă să se afle pe locul întâi, cu 6,9 puncte de rating şi 17,5% cotă de piaţă, iar Antena 1 pe locul al doilea cu 4,3 puncte de rating şi 10,8% cotă de piaţă. Un punct de rating pentru tot mediul urban este echivalentul a 115.000 de telespectatori, iar pentru main target este echivalentul a 51.500 de telespectatori. Compania Pro TV S.A., care include posturile de televiziune Pro TV, Acasă, Pro Cinema, Pro TV Internaţional, Sport.ro şi MTV, este deţinută de grupul american CME, care are operaţiuni de televiziune în şapte ţări din Europa Centrală şi de Est. Cele mai importante pieţe pentru grup sunt Cehia şi România. Compania Pro TV a raportat pentru primele nouă luni din 2010 venituri de 109,7 mil. dolari (81,2 mil. euro), în scădere cu 9% faţă de perioada similară a anului precedent şi un profit operaţional (OBITDA) de 19,5 milioane de dolari (14,4 mil. euro), în scădere cu 50%. La nouă luni, anul trecut, veniturile CME au fost de aproape 500 de milioane de dolari.

Grupul CME este condus de Adrian Sârbu, care a creat postul de televiziune Pro TV în 1995 şi care printre alte active media deţine şi Ziarul Financiar.

FILME

Atunci când vine vorba de filme, dintre cele mai vizionate 100 de producţii cinematografice ale acestui an, nu mai puţin de 99 au fost difuzate de Pro TV.

ŞTIRI

Ştirile Pro TV de la ora 19.00 au fost lider de audienţă în 99,7% dintre ediţiile difuzate în perioada 1 ianuarie - 30 decembrie 2010. Românii şi-au început dimineţile în 2010 tot pe Pro TV. Astfel, ştirile de la ora 07.00, în toate zilele săptămânii au fost lider de audienţă în fiecare ediţie. De asemenea, Ştirile Pro TV de la ora 13.00 s-au aflat pe prima poziţie în top în aproape 90% din ediţiile acestui an. Ştirile de la ora 17.00 au fost lider de audienţă aproape zi de zi, la fel şi ştirile nopţii.

SPORT

Ştirile Pro TV din sport au fost lider, cu o audienţă medie de 6,5 puncte de rating şi 21,6% cotă de piaţă, aproape de 3 ori mai mult faţă de Antena 1 care a obţinut 2,7 puncte de rating şi 9,1% cotă de piaţă. La nivelul publicului din mediul urban, Pro TV şi-a menţinut poziţia de lider cu 6,9 puncte de rating şi 18,2% cotă de piaţă, urmat de Antena 1 cu 3,4 puncte de rating şi 8,8% cotă de piaţă. În timpul meciurilor, atât al celor din Cupa României, cât şi al celor difuzate în Europa League Pro TV s-a menţinut pe primul loc. În timpul celor 11 meciuri difuzate în competiţia "Cupa României", Pro TV a fost lider de audienţă în 91% din transmisiunile difuzate. În cazul celor 14 meciuri difuzate în competiţia "Europa League", Pro TV fiind lider de audienţă în timpul tuturor transmisiunilor difuzate.

EMISIUNI

Pro TV a fost lider de audienţă şi pe segmentul emisiunilor. Astfel, cu emisiunea "România, te iubesc", Pro TV s-a aşezat pe prima poziţie în top. Tot pe primul loc s-a situat şi în timpul emisiunii "Frumuseţe pe muchie de cuţit".

În ceea ce priveşte emisiunile de divertisment marca Pro TV acesta s-au plasat pe primul loc în topul preferinţelor telespectatorilor, fie că a fost vorba despre "Happy Hour", "Land Of Jokes", "Serviciul Român de Comedie", "Dansez pentru tine" sau serialele "State de România" sau "Moştenirea".

În timpul emisiunii "Dansez pentru tine", una dintre cele mai populare din România, Pro TV a condus în topul audienţelor ediţie de ediţie. Cu o audienţă medie de 7,7 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 27,2% "Dansez pentru tine" s-a instalat în fruntea clasamentului în ceea ce priveşte publicul comercial din mediul urban cu vârste cuprinse între 18-49 de ani, fiind urmat de Antena 1 cu 3,6 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 12,5%. Diferenţa este mai mare la nivelul publicului din mediul urban. Pro TV obţine o audienţă medie de 8,3 puncte de rating şi 24,9% cotă de piaţă, iar Antena 1 3,5 puncte de rating şi 10,7% cotă de piaţă.