Media & Advertising

Ce puteţi citi în numărul din această săptămână al revistei Business Magazin

Ce puteţi citi în numărul din această săptămână...
04.12.2018, 00:05 117

♦ „Capitalism. Socialism. Cum vor să trăiască millennialii?“ este întrebarea la care Business MAGAZIN şi-a propus să răspundă în cel mai recent articol de copertă al revistei. Adrian Wooldridge, editorialist al celebrei publicaţii britanice The Economist, invitatul special al Galei ZF 20, a vorbit în cadrul acesteia despre pericolul care planează asupra capitalismului, printre care şi viziunea noii generaţii asupra acestuia. După sute de ani de creşteri masive care s-au soldat cu crize economice şi au creat nemulţumiri şi falii în societate, actualul sistem economic pe care s-a construit democraţia modernă este pus în pericol de un val de populism, de perspectivele guvernelor din economiile dezvoltate, dar şi de atitudinea tinerilor din generaţia millennials faţă de sistem.

Problema în ţări dezvoltate precum Statele Unite sau Marea Britanie ţin de faptul că oamenii iau capitalismul şi toate structurile lui de bune (for granted engl.), dar prosperitatea şi creşterea economică nu sunt ceva de care oamenii s-au bucurat dintotdeauna, ba din contră. Pe Wooldrige îl îngrijorează că oamenii tineri iau capitalismul de-a gata precum şi multe dintre avantajele lui. Ce îşi doresc de fapt millennialii de la actualul sistem?

♦ Mişcarea antreprenorială din România este capabilă să ofere un jucător de top la nivel global - drept dovadă faptul că dacă în urmă cu un deceniu economia românească nu avea niciun business antreprenorial evaluat la un miliard de euro, acum are trei afaceri de cel puţin 2 miliarde de euro fiecare şi alte patru-cinci companii care pot aspira la acest prag. Cine sunt cele mai valoroase 25 de companii antreprenoriale româneşti?

♦ Calificativul insuficient sau nota 4. Cam atât ar merita sistemul românesc de învăţământ dacă ar fi evaluat după criterii precum finanţarea alocată educaţiei, nivelul abandonului şcolar, rezultatele elevilor la testele internaţionale/naţionale sau pregătirea dascălilor. Ce soluţii propune mediul privat?

♦ Cristian Turc a plecat din ţară acum 15 ani, iar în urmă cu şapte ani s-a mutat în Norvegia, unde locuieşte şi astăzi şi unde în 2013 a înfiinţat agenţia visitromania.no, un business axat pe turismul de tip incoming, mai exact pe aducerea străinilor în România. A început cu patru clienţi şi a ajuns anul acesta la 800 de norvegieni, suedezi şi danezi care au vizitat ţara-mamă a lui Cristian Turc. Planurile sale nu se opresc aici, antreprenorul fiind încrezător că interesul nordicilor pentru piaţa locală va creşte, astfel că în cinci ani Bucureştiul o să fie în top 5 destinaţii pentru city breakuri.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO