Info

Manuela Maftei, Managing Partner MFTM Growth Advisors: „Tranziţia de la angajat la soloprenor implică adaptare continuă”

Advertorial

Manuela Maftei, Managing Partner MFTM Growth Advisors:...

Autor: Publicitate

23.04.2024, 07:00 367

Manuela Maftei este un executiv cu o experienţă vastă în domeniul financiar, fiind apreciată pentru abordarea sa orientată spre obiective şi abilităţile de lider. De-a lungul carierei, a dezvoltat şi implementat strategii financiare pentru întreprinderi cu o cifră de afaceri cumulată de 50 de milioane de euro şi active ce depăşesc 100 de milioane de euro. După o carieră de succes în mediul corporatist, unde a ocupat diverse poziţii de conducere, în 2021 Manuela a decis să devină soloprenor. De peste doi ani şi jumătate, este Managing Partner al MFTM Growth Advisors, o companie de consultanţă financiară pe care a fondat-o.

Această schimbare a marcat un nou capitol în viaţa sa profesională, evidenţiind dorinţa de a-şi folosi expertiza acumulată pentru a contribui la creşterea durabilă a companiilor din diverse domenii, ajutându-şi clienţii să navigheze prin complexităţile financiare ale afacerilor.

Tranziţia de la statutul de angajat la cel de soloprenor nu a fost un proces simplu şi a venit cu provocările sale specifice, însă un factor decisiv care a susţinut-o în această schimbare a fost experienţa de EMBA, Manuela fiind absolventă a programului WU Executive MBA Bucharest.

„Principalul meu scop la momentul la care am decis să urmez un program de EMBA a fost să am imaginea integrată a unui business. La momentul respectiv eram CFO cu ceva ani de experienţă executivă în spate, însă voiam să înţeleg mult mai mult şi mai bine care sunt factorii declanşatori ai acţiunilor din fiecare departament din cadrul unei companii, cum sunt aceştia fundamentaţi, ca după să pot integra cu imaginea financiară a companiei”, explică Manuela Maftei.

A ales programul oferit de WU Executive Academy datorită prestigiului internaţional al universităţii, a reputaţiei profesorilor şi a temelor de actualitate abordate în cadrul modulelor. Un alt factor decisiv a fost structura part-time a programului, care i-a oferit flexibilitatea necesară pentru a îmbina studiile cu jobul.

Programul de EMBA i-a oferit Manuelei o viziune de ansamblu asupra gestionării unui business, ceea ce a ajutat-o să abordeze cu încredere noua activitate de soloprenor. „Cel mai important aspect este tocmai perspectiva aceasta integrată a unui business, pe care am putut să o îmbunătăţesc după programul de EMBA, faptul că pot să vizualizez, să simt şi să gândesc procesele integrat şi interconexiunile departamentale, pentru a propune soluţii în servicii de consultanţă financiară şi implementare de sisteme IT pentru măsurarea şi raportarea activităţii unui business la toate nivelurile”.

Studiile de caz dezbătute la cursurile de EMBA au fost extrem de utile, oferind scenarii variate şi complexe preluate din cadrul unor companii renumite la nivel internaţional. Studenţii au fost puşi în situaţia de a lua decizii critice atât individual, cât şi în cadrul unor echipe, simulând că fac parte din companiile respective. Acest exerciţiu nu doar că a îmbunătăţit cunoştinţele tehnice ale studenţilor, dar le-a şi dezvoltat abilităţile de a se adapta şi de a înţelege diverse situaţii şi provocări specifice diferitelor industrii.

Lucrarea finală a fost un proiect provocator, afirmă Manuela, dar totodată o oportunitate extraordinară de învăţare, deoarece a necesitat aplicarea integrată a cunoştinţelor acumulate pe parcursul studiilor.

Pentru mine, provocarea cea mai mare a fost realizarea lucrării de final de program, Capstone Project, pentru că scopul era să vindem pe o piaţă internaţională produsele unei companii româneşti. Practic, a trebuit să realizăm un proiect real în această direcţie, acest lucru însemnând cunoaşterea pieţei respective, culturii, mediului geopolitic, limitările legale din ţara respective, etc. A fost teamwork, pentru că am fost în echipă de trei, cu mult efort dedicat, însă în final rezultatul a fost unul foarte bun şi frumos.”

Manuela Maftei consideră că pentru a deveni soloprenor sunt necesare câteva calităţi esenţiale, precum disciplina, flexibilitatea, deschiderea spre noi oportunităţi şi abilitatea de a gestiona incertitudinea, care poate fi destul de ridicată, mai ales în fazele incipiente ale afacerii. Nu în ultimul rând, pasiunea pentru domeniul ales este fundamentală, constituind adesea motorul care împinge un soloprenor să depăşească obstacolele întâlnite pe parcurs.

Tranziţia de la angajat la soloprenor nu este uşoară, implică efort ridicat, adaptare continuă, şi cred că la fel de important este să discuţi şi cu alte persoane care au trecut prin acest proces şi îţi pot împărtăşi din experienţele lor. Eu am colegi şi de la WU cu care am discutat şi mi-au fost de ajutor”, mărturiseşte ea.

Discutând despre viitorul educaţiei executive, soloprenoarea subliniază necesitatea ca programele de EMBA să încorporeze mai multe module focalizate pe digitalizare şi pe mediul global de afaceri. Ea argumentează că, în contextul actual, competenţele legate de inteligenţa artificială şi gestionarea afacerilor online sunt cruciale şi ar trebui să devină componente integrate ale curriculumului, reflectând astfel importanţa şi evoluţia rapidă a acestor domenii în lumea afacerilor.

WU Executive Academy şi Ziarul Financiar oferă 7 burse în valoare totală de 115.000 euro la programul WU Executive MBA Bucharest, aflat în top 45 programe de Executive MBA din lume şi singurul program din România care deţine tripla acreditare internaţională (EQUIS, AMBA şi AACSB).

Vrei să avansezi în carieră, către o poziţie de top management sau să devii antreprenor? Aplică până pe 29 mai 2024 pentru burse şi construieşte-ţi drumul către succes alături de WU Executive MBA Bucharest!

Informaţii complete despre burse şi înscrieri sunt disponibile pe: www.zf.ro/ExecutiveMBA

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO