Info

Etapa a doua de înregistrare pentru comercianţii care se încadrează în SGR este disponibilă, acum, pe https://portal.returosgr.ro/, oferind posibilitatea de actualizare şi adăugare de informaţii noi

Comunicat de presă

 Etapa a doua de înregistrare pentru comercianţii care...

Autor: Publicitate

23.11.2023, 10:42 295

RetuRO, administratorul Sistemului de Garanţie-Returnare (SGR), anunţă demararea etapei a doua în cadrul procesului de înregistrare, prin actualizarea informaţiilor referitoare la punctele de vânzare ale comercianţilor care comercializează băuturi din categoriile bere, mixuri de bere, mixuri de băuturi alcoolice, cidru, alte băuturi fermentate, sucuri, nectaruri, băuturi răcoritoare, ape minerale şi ape de băut de orice fel, vinuri şi spirtoase, care pun pe piaţă ambalaje primare nereutilizabile din plastic, aluminiu sau sticlă, cu dimensiuni între 0,1 litri şi 3 litri şi care au finalizat înregistrarea pe www.returosgr.ro. Comercianţii sunt obligaţi să înregistreze sau să actualizeze toate punctele de vânzare de la care RetuRO va realiza colectarea ambalajelor SGR.

Aceste locuri sunt denumite Puncte de Vânzare şi pot fi: manuale (consumatorii returnează produsele direct la comerciant, în magazin), automate (consumatorii folosesc maşini de colectare automată – RVM) sau exceptate (tipuri de comercianţi care nu sunt obligaţi să opereze un Punct de Vânzare – comercianţii de tip HORECA sau cei care pun în vânzare produse exclusiv online sau exclusiv prin intermediul automatelor).

De asemenea, această etapă se adresează atât comercianţilor care au finalizat procesul de înregistrare, cât şi celor care sunt într-un stadiu intermediar.

Procesul de înregistrare sau de actualizare a informaţiilor

  1. Accesarea portalului RetuRO https://portal.returosgr.ro/ şi autentificarea utilizatorului.
  2. Selectarea secţiunii „Comerciant”: Pentru a adăuga sau a edita punctele de vânzare.
  3. Înregistrarea individuală sau în bloc: Adăugarea unui singur punct de vânzare sau a mai multora simultan prin încărcarea unui fişier CSV.
  4. Completarea informaţiilor necesare: Numele punctului de vânzare, tipul de colectare, adresa, şi altele.
  5. Selectarea locaţiei de ridicare: Introducerea coordonatelor exacte.
  6. Verificarea şi finalizarea înregistrării: Confirmarea acurateţei informaţiilor.
  7. Odată ce toate etapele sunt completate, punctul de vânzare este adăugat în sistem cu statusul „Creat”.

Înregistrarea maşinilor RVM: Exclusiv pentru punctele de vânzare al căror tip de colectare selectat este automat.

Finalizarea înregistrării

  1. Pentru comercianţii care au ales colectare manuală, după adăugarea punctelor de vânzare, este necesară înregistrarea punctului de colectare, prin editarea acestora şi selectarea „Punct de colectare înregistrat”.
  2. Pentru comercianţii care au ales colectare automată sunt necesare detalii despre maşinile RVM, inclusiv numărul de serie şi modelul, prin editarea punctelor de vânzare adăugate şi selectarea „Punct de colectare înregistrat”.

RetuRO încurajează toţi retailerii să participe activ în acest proces crucial pentru implementarea eficientă a Sistemului Garanţie-Returnare în România.

Pentru mai multe informaţii şi asistenţă, vă rugăm să accesaţi site-ul RetuRO sau să contactaţi serviciul clienţi RetuRO.

RetuRO Sistem Garanţie Returnare S.A. ( www.returosgr.ro ) este o companie ce funcţionează pe principiul not for profit –ceea ce înseamnă că eventualul profit realizat de companie în urma colectării de ambalaje de băuturi va fi reinvestit, exclusiv, în dezvoltarea SGR. Compania a fost creată de un consorţiu de trei acţionari privaţi: Asociaţia Berarii României pentru Mediu (30%), Asociaţia Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate (30%) şi Asociaţia Retailerilor pentru Mediu (20%) şi un acţionar public, statul român, prin autoritatea centrală de mediu, Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (20%).

RetuRO, administratorul SGR, funcţionează cu finanţare exclusiv privată şi are rolul de a asigura transparenţa asupra cantităţilor de ambalaje pentru băuturi puse pe piaţă şi returnate de consumatori, contribuind la dezvoltarea durabilă a României, prin gestionarea responsabilă a deşeurilor de ambalaje, în vederea atingerii ţintelor de reciclare impuse României de către Uniunea Europeană.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO