Eveniment

Un consortiu italo-spaniol a castigat contractul pentru pasajul Basarab

14.06.2006, 00:00 29

Pasajul de la Basarab va fi construit de consortiul italo-spaniol Astaldi S.p.A - FCC Construccion SA, iar valoarea contractului este estimata la 396 de milioane de lei (circa 110 mil. euro) fara TVA, potrivit reprezentantilor Primariei Capitalei.

"A fost aleasa solutia alternativa prezentata de constructorul italo-spaniol, aceasta fiind mai ieftina si cu o durata de executie mai redusa. Primaria avea disponibili 470 mil. lei (130 mil. euro), iar proiectul prezentat de Astaldi si FCC Construccion ne va reduce costurile considerabil", a declarat Gheorghe Udriste, directorului Directiei Transporturi din cadrul Primariei Capitalei.

Potrivit lui Udriste, lucrarile la pasaj vor incepe peste doua-trei luni si vor fi finalizate in 28 de luni, solutia tehnica fiind "radical diferita" fata de proiectul initial.

La licitatia organizata de municipalitate pentru construirea pasajului au participat sapte consortii de firme straine si societati de constructii germane, austriece, italiene, spaniole si grecesti. Pentru realizarea acestui proiect municipalitatea a alocat 178 mil. euro.

In caietul de sarcini pentru licitatie a fost prevazuta posibilitatea prezentarii unei oferte alternative, mai bine structurata, mai bine documentata, alta perioada de executie si alte costuri. Aceste variante alternative au cantarit greu in momentul selectiei, potrivit lui Udriste.

La licitatia anuntata de Primaria Capitalei, in luna martie, 58 de societati au cumparat caietul de sarcini, insa doar sapte consortii de firme si societati de constructii au depus ofertele pentru construirea pasajului de la Basarab.

Printre consortiile care au participat se numara Zublin A.G. - DYWIDAG - Alpine (Germania), Max Bogl Bauunternehmung GmBH &Co KG, J.V. Pizzarotti &CS.p.A - Tirrena Scavi S.p.A (Italia), Bento Pedroso Construcoes SA (Odebrecht), SC Imsat SA si Moniz Da Maia, Serra & Fortunato - Empreiteiros SA (MSF) (Spania, Romania), Societatea Anonima de Comert, Industrie, Constructii si Turism Mochlos (Grecia) sau Aktor SA (Grecia).

Criteriul utilizat pentru atribuirea contractului a fost oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere tehnico-economic.

Potrivit proiectului aprobat de municipalitate in luna noiembrie, pasajul ar urma sa se intinda pe o lungime de 1,9 kilometri, din soseaua Nicolae Titulescu pana in soseaua Grozavesti (drumul care face legatura dintre Palatul Cotroceni si Podul Grozavesti).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO