Eveniment

România şi-a făcut aeroport Schengen, dar nu intră în Schengen

Google Map, care actualizează fotografiile la anumite intervale de timp, arăta ieri noul terminal încă în construcţie. Construcţia este acum finalizată. Plecările şi sosirile rămân tot unde erau pentru pasagerii obişnuiţi

Galerie foto: Aeroportul Internaţional Henri Coandă-Otopeni

Autor: Andreea Mioara Neferu

29.03.2011, 23:56 250

Noul terminal de pasageri de la Aeroportul Internaţional HenriCoandă-Otopeni a ne­ce­sitat investiţii de 60 mil. euro şi va aduceîn plus 15 porţi de îmbarcare, faţă de 9, câte avea ve­chiulterminal, 104 ghişee de check-in, faţă de 52 în prezent, şi 9pasarele de îm­barcare/debarcare, faţă de doar 5 în prezent.

De asemenea, suprafaţa construită se triplează, crescând de laaproape 8.000 de metri pătraţi la puţin peste 24.500 de metripătraţi. Noul terminal este practic o extindere a vechiuluiterminal, iar procesul de îmbarcare este acelaşi.

Îmbulzeală, presă, oficialităţi, ambasa­dori, pasageri miraţi,aşa a arătat prima zi a noului terminal, conceput iniţial pentru arăspunde cerinţelor impuse de aderarea României la spaţiulSchengen. Deocamdată însă, porţile Schengen rămân în continuareînchise pentru români, iar noul terminal de la Otopeni va prelua oparte din zborurile de pe vechiul terminal, mai mic.

Premierul Emil Boc şi doi miniştri, Anca Boagiu de laTransporturi şi Infrastructură şi Traian Igaş de la Interne, auvenit ieri la Otopeni să sărbătorească "victoria împotrivanihilismului şi a tuturor celor care spun că nimic nu se întâmplăîn România", aşa cum a numit prim-ministrul inaugurareaterminalului. "E unul dintre cele mai importante momente deinaugu­rare în 2011 la Ministerul Transporturilor", a completat şiBoagiu.

După aşteptări de câteva minute, la ora 14, un avion Boeing737-700 din flota Tarom, care venea dinspre Bruxelles, a aterizatpe Otopeni, trăgând la unul dintre cele 14 burdufuri ale nouluiterminal. Toţi cei circa 50-60 de pasageri, printre care şieuroparlamentarul Daciana Sârbu, au schiţat zâmbete, dar şisurprindere la vederea jurnaliştilor şi a camerelor de luat vederi."Miroase a nou", a spus zâmbind unul dintre pasagerii veniţi de laBruxelles, grăbindu-se însă să scape de agitaţia de la etajul 2 alterminalului, unde televiziunile filmau momentul în care premierulşi miniştrii semnau în cartea de onoare a aeroportului.

În prezent, pe Aeroportul Otopeni operează 38 de companiiaeriene, care asigură curse regulate către 11 destinaţii interne şi51 de destinaţii externe, la care se adaugă 7 chartere regulatecătre alte 7 destinaţii directe. O parte dintre zboruri vor fimutate pe noul terminal.

Compania Naţională Aeroporturi Bu­cu­reşti, deţinută înproporţie de 80% de Ministerul Transporturilor şi de 20% de FondulProprietatea, a finanţat lucrările de 60 milioane de euro de la aldoilea terminal de la Otopeni atât din surse proprii, cât şi dincredite interne. Compania, înfiinţată prin fuziunea realizată anultrecut între Ae­ro­porturile Internaţionale Henri Coandă Otopeni şiAurel Vlaicu Băneasa, mizează anul acesta pe afaceri de circa 110mil. euro. Lucrările la noul terminal de la Oto­peni au fostrealizate de firma Romairport, compa­nie deţinută de grupul italianAstaldi.

Ce aduce în plus noulterminal

  • 15 porţi de îmbarcare, faţă de doar 9 la vechiul terminal

  • 12 scări rulante, faţă de 2 la vechiul terminal

  • 3 trotuare mobile, faţă de 1 la vechiul terminal

  • 1.500 de locuri de aşteptare, faţă de 500 la vechiulterminal

  • 104 ghişee check-in, faţă de 52 la vechiul terminal

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO