Eveniment

PwC: România poate deveni una dintre rutele comerciale majore în viitor prin portul Constanţa

Autor: Cristina Cuncea - Mediafax

18.04.2011, 23:31 41

România are potenţial de a deveni una dintre rutele comercialemajore în viitor, prin intermediul portului Constanţa, dar estenevoie de unele modificări legislative, printre care amânareaplăţii TVA la import pentru toate companiile, indiferent decuantumul importurilor, potrivit firmei de audit şi consultanţăPwC.

"România are potenţial de a deveni, prin intermediul portuluiConstanţa, principala poartă de intrare a bunurilor provenind dinestul Asiei şi Orientul Mijlociu către Europa Centrală şi de Est,şi astfel de a ajunge una dintre rutele comerciale majore dinviitor. Dar pentru a-şi maximiza avantajele geo­graficecompetitive, în afară de îmbu­nătăţirea infrastructurii, Româniatrebuie să imple­menteze câteva modificări legislative esen­ţiale,care ar transforma-o într-o desti­naţie ideală pentru importurileeuropene. Mă refer în principal la amânarea plăţii TVA la importpentru toate companiile, indiferent de cuan­tumul importurilor, laimple­mentarea siste­mului reprezentării fiscale globale şi lafacilităţi vamale precum Agentul Economic Auto­rizat", a declaratPeter de Ruiter, parte­ner, liderul Departa­mentului de ConsultanţăFiscală şi Juridică, PwC România.

El apreciază că transportatorii şi com­paniile logistice vatrebui să se adapteze schimbărilor în dinamica rutelor comercialepentru a putea să-şi valorifice la maximum oportunităţile deprofit.

"Companiile care îşi vor adapta strategia din perspectivamodificărilor dinamicii schimburilor comerciale internaţionale dinurmătorii 20 de ani vor avea avantaje competitive semnificative peaceastă piaţă puternic interconectată. Avantajul «primului venit»va fi unul considerabil pentru cei care reuşesc să-şi stabilească oprezenţă solidă pe o rută comercială care va creşte în importanţăîn viitor, iar aceasta ar fi crucial pentru dezvoltarea României",a adăugat De Ruiter.

Comerţul internaţional şi-a revenit la nivelul de dinainte decriza economică globală, iar în anii următori ierarhiile încomerţul global se vor modifica în mod radical pe măsură ceeconomiile emergente vor începe să domine principalele rutemaritime şi aeriene la orizontul anului 2030, se arată într-unraport al PwC care analizează viitorul comerţului inter­naţional,luând în calcul evoluţia primelor 25 de destinaţii comercialemaritime şi aeriene până în 2030.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO