Eveniment

Primăria Cluj-Napoca : A fost adjudecată licitaţia pentru realizarea Magistralei de metrou 1

Primăria Cluj-Napoca : A fost adjudecată licitaţia...

Autor: Cosmin Pirv

28.02.2023, 15:01 121

Primăria Cluj-Napoca a anunţat marţi că o asociere de firme a fost desemnată câştigătoare a licitaţiei pentru realizarea Magistralei de metrou 1.

Este vorba de asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.- Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia-Alstom Transport SA - Arcada Company SA.

Oferta depusă de asociere este de 9.059.483.352,07 lei, fără TVA.

Potrivit unui comunicat al Primăriei Cluj-Napoca, valoarea estimată totală pentru realizarea acestui obiectiv este de 9.064.456.067,00 lei fără TVA, din care 8.666.341.418,31 lei valoarea estimată a lucrărilor de execuţie: 8.666.341.418,31 lei fără TVA şi 398.114.648,69 lei fără TVA valoarea estimată a serviciilor de proiectare.

Durata totală a contractului este de 96 de luni.

Termenul de depunere a ofertelor a fost 28 februarie, fiind depuse două oferte.

Conform primăriei, printre proiectele realizate de ofertantul câştigător se numără construirea Sistemului Feroviar de Transport Public Istanbul Otogar-Bağcılar, proiectarea şi construirea unor linii de metrou în Varşovia.

Magistrala 1 de metrou este o linie de metrou uşor cu lungimea de 21,03 km, cu 19 staţii subterane şi 1 un depou suprateran, în tehnologie „rail” şină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră şi sens (40 trenuri / oră şi sens).

Traseul liniei de metrou uşor începe din zona nouă rezidenţială din Floreşti. Primele trei staţii deservesc zone de locuinţe de densitate medie din Floreşti, iar apoi staţiile 4 şi 5 deservesc zone multifuncţionale desfăşurate în jurul ancorelor viitorului spital regional de urgenţă şi respectiv centrul comercial Vivo. Staţiile 6, 7 şi 8 deservesc cartierul Mănăştur, iar apoi linia urmează magistrala rutieră vest-est, traversând centrul oraşului, până la Piaţa Mărăşti. De aici, o ramură a liniei continuă înspre zona industrială B-dul Muncii, asigurând şi legătura cu calea ferată şi viitorul serviciu de tren metropolitan, iar o altă ramură deserveşte cartierele Gheorgheni şi Sopor, unde este amplasat şi Depoul suprateran. Întreaga linie este în subteran, cu excepţia racordului de tranziţie de lângă depou.

Conform HG nr. 1245/2022 pentru reaprobarea indicatorilor tehnico economici, finanţarea obiectivului de investiţii va fi asigurată prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, titlul 61 „Proiecte cu finanţare din sumele componentei de împrumut a PNRR“, de la bugetul de stat în condiţiile stabilite conform legii, de la bugetul local, precum şi din alte surse legal constituite.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO