Primăria Cluj-Napoca : A fost adjudecată licitaţia pentru realizarea Magistralei de metrou 1

Autor: Cosmin Pirv 28.02.2023

Primăria Cluj-Napoca a anunţat marţi că o asociere de firme a fost desemnată câştigătoare a licitaţiei pentru realizarea Magistralei de metrou 1.

Este vorba de asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.- Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia-Alstom Transport SA - Arcada Company SA.

Oferta depusă de asociere este de 9.059.483.352,07 lei, fără TVA.

Potrivit unui comunicat al Primăriei Cluj-Napoca, valoarea estimată totală pentru realizarea acestui obiectiv este de 9.064.456.067,00 lei fără TVA, din care 8.666.341.418,31 lei valoarea estimată a lucrărilor de execuţie: 8.666.341.418,31 lei fără TVA şi 398.114.648,69 lei fără TVA valoarea estimată a serviciilor de proiectare.

Durata totală a contractului este de 96 de luni.

Termenul de depunere a ofertelor a fost 28 februarie, fiind depuse două oferte.

Conform primăriei, printre proiectele realizate de ofertantul câştigător se numără construirea Sistemului Feroviar de Transport Public Istanbul Otogar-Bağcılar, proiectarea şi construirea unor linii de metrou în Varşovia.

Magistrala 1 de metrou este o linie de metrou uşor cu lungimea de 21,03 km, cu 19 staţii subterane şi 1 un depou suprateran, în tehnologie „rail” şină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră şi sens (40 trenuri / oră şi sens).

Traseul liniei de metrou uşor începe din zona nouă rezidenţială din Floreşti. Primele trei staţii deservesc zone de locuinţe de densitate medie din Floreşti, iar apoi staţiile 4 şi 5 deservesc zone multifuncţionale desfăşurate în jurul ancorelor viitorului spital regional de urgenţă şi respectiv centrul comercial Vivo. Staţiile 6, 7 şi 8 deservesc cartierul Mănăştur, iar apoi linia urmează magistrala rutieră vest-est, traversând centrul oraşului, până la Piaţa Mărăşti. De aici, o ramură a liniei continuă înspre zona industrială B-dul Muncii, asigurând şi legătura cu calea ferată şi viitorul serviciu de tren metropolitan, iar o altă ramură deserveşte cartierele Gheorgheni şi Sopor, unde este amplasat şi Depoul suprateran. Întreaga linie este în subteran, cu excepţia racordului de tranziţie de lângă depou.

Conform HG nr. 1245/2022 pentru reaprobarea indicatorilor tehnico economici, finanţarea obiectivului de investiţii va fi asigurată prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, titlul 61 „Proiecte cu finanţare din sumele componentei de împrumut a PNRR“, de la bugetul de stat în condiţiile stabilite conform legii, de la bugetul local, precum şi din alte surse legal constituite.