Eveniment

Podul de 230 mil. euro de la Calafat-Vidin va fi gata în iunie pe partea românească a Dunării

Autor: Iulian Anghel

18.05.2011, 23:50 445

Infrastructura de pe malulromânesc al podului Calafat-Vidin (pod feroviar şi rutier) careleagă România de Bulgaria va fi gata în iunie.

Întreaga zonă a Olteniei aşteaptăacest pod cu speranţă pentru că, aşa cum susţinea recent Dirk Aner,şeful Direcţiei Generale Dezvoltare Regională din cadrul ComisieiEuropene, finalizarea construcţiei va face zona atractivă pentruinvestitorii din Germania şi Austria. De finalizarea podului nueste interesată doar România, ci şi Germania pentru că el facelegătura între Dresda şi Istanbul.

Constantin Şerban, directoradjunct în Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Craiova, susţinecă infrastructura pe partea românească a Dunării va fi gata latermenul fixat, 16 iunie, însă acuză faptul că partea bulgară aîntârziat lucrările, aşa că podul va fi dat efectiv în exploatareîn 2012. La finele anului trecut ministrul român al transporturilorAnca Boagiu a ameninţat că va acţiona în instanţă statul bulgar şicompania constructoare (FCC Construcction), întrucât România pierdemilioane de euro anual din această cauză.

Podul - al cărui cost total estede 236 mil. euro - face parte din reţeaua europeană de transport,fiind finanţat în cea mai mare parte de UniuneaEuropeană.

Podul este o investiţie a statuluibulgar, dar partea română s-a obligat să asigure pe teritorului eiinfrastructura feroviară şi de transport auto. Întârzierealucrărilor pe partea bulgară ar obliga partea română să punălucrările deja executate în conservare şi să ceară constructoruluisă rămână pe şantier, fapt ce implică costuri suplimentare. Până lafinele anului trecut, statul român pierduse deja cinci milioane deeuro din cauza întârzierii lucrărilor de către bulgari, a susţinutAnca Boagiu. Lucrările de execuţie a podului au fost atribuitecompaniei spaniole FCC Construcction în urma unei licitaţiiinternaţionale în ianuarie 2007. Consorţiul franco-britanicIngerop/ High-Point Rendel a câştigat contractul deconsultanţă.

Potrivit preşedintelui Consiliuluijudeţean Dolj Ioan Prioteasa, construcţia podului alături dedemararea unor lucrări realizate în baza proiectelor cuprinse în"Strategia Dunării" (proiect finanţat de UE cu 100 mil. euro) arputea ajuta la dezvoltarea Regiunii Sud - Oltenia, una dintre celemai sărace din ţară. Prioteasa visează chiar la o autostradă("Danubius") de-a lungul fluviului, finanţată din banii "StrategieiDunării".

Lucrările pe partea româneascăpresupun construirea unei căi ferate, a unui drum expres şi a uneistaţii terminale de control al traficului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO