Eveniment

Planul Bechtel: 1.500 de noi angajati si lucrari pe trei tronsoane de autostrada

Planul Bechtel: 1.500 de noi angajati si lucrari pe trei tronsoane de autostrada

Bogdan Sgarcitu, directorul de comunicare al Bechtel: Din pacate am lucrat in mod ineficient pe unde s-a putut tocmai pentru ca nu avem traseul liber de probleme.

14.02.2008, 20:12 23

Lucrarile din acest prim sector, care are o lungime de 164 de kilometri, ar trebui sa fie terminate pana la sfarsitul anului 2010, conform contractului semnat cu autoritatile romane.
Cele trei tronsoane pe care se va lucra anul acesta sunt 3A (Gilau - Mihaesti), 3B (Mihaesti - Suplacu de Barcau), 3C (Suplacu de Barcau - Bors).
Constructorul american, care a primit din partea Guvernului 30% din cele 442 mil. euro alocati pentru 2008, a anuntat ca va angaja anul acesta intre 500 si 1.500 de muncitori pentru derularea activitatilor de constructie.
Bechtel si-a manifestat interesul pentru a participa la Targul de forta de munca pe care ministrul muncii il va organiza la Roma, pe 23 februarie.
Conform unor surse din apropierea proiectului autostrada "Transilvania", salariile oferite pentru muncitorii romani care vin din strainatate ar putea sa depaseasca 500 de euro, in functie de calificare si specializare.
Bechtel a angajat in 2007 aproape 2.000 de oameni, din toate judetele aflate pe traseul autostrazii - Bihor, Cluj, Salaj, Mures si Alba.
Reprezentantii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) si oficialii Ministerului Transporturilor au cerut Bechtel sa finalizeze anul acesta lucrarile pe sectiunea cuprinsa intre kilometrul 17 si 42 (Tureni-Valisoara), insa compania americana se confrunta in continuare cu probleme legate de exproprierile de terenuri, intarzierile descarcarilor de sarcina arheologica si mutarea utilitatilor.
"Nu putem continua lucrarile daca nu avem descarcarile de sarcina arheologica, daca nu sunt expropriate terenurile si daca nu sunt mutate utilitatile, activitati care sunt obligatia Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale. Din pacate am lucrat in acest mod ineficient pe unde s-a putut tocmai pentru ca nu avem traseul liber de probleme", a declarat pentru ZF Transilvania Bogdan Sgarcitu, directorul de comunicare al Bechtel.
El a mai spus ca societatea intampina cele mai mari probleme pe portiunea cuprinsa intre kilometrul 0 si kilometrul 10, unde este o zona urbana, din care nu au fost mutate utilitatile, si pe sectorul 2b (Campia Truzii - Turda) unde 75% dintre terenuri nu au fost inca expropriate.
"Anul acesta vom incepe lucrarile in judetul Salaj si, din a doua jumatate a anului, pe sectiunea 3A, Gilau-Mihaiesti."
Potrivit reprezentantului companiei Bechtel, au fost stabilite termene precise pentru finalizarea autostrazii Transilvania, astfel ca pana in februarie 2010 trebuie data in folosinta portiunea Campia Turzii - Gilau, iar pana in 2011 portiunea Mihaiesti - Suplacu de Barcau.
Termenul de finalizare al proiectului Autostrada Transilvania este 2013, iar valoarea totala a contractului incheiat cu compania Bechtel este de 2,2 mld. euro. Proiectul prevede construirea unei autostrazi cu patru benzi de circulatie, cu o lungime totala de 415 kilometri, intre Brasov si Bors, la granita cu Ungaria.
Lucrarile la autostrada au fost intrerupte la jumatatea anului 2005, pentru renegocierea acordului incheiat intre compania Bechtel si Ministerul Transporturilor, dupa ce lucrarile au suferit intarzieri majore.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO