Eveniment

Piaţa contabilităţii a crescut cu 10-15%, spre 500 de milioane de euro

Autor: Andreea Neferu

09.06.2011, 23:47 645

Piaţa locală a contabilităţii, auditului şi taxelor a crescut înperioada de criză, reuşind să înregistreze anul trecut un avans de10-15%, de la circa 1,8 mld. lei (427 mil. euro) în 2009,esti­mează Manuela Furdui, managing partner al Fin­expert, unadintre cele mai importante firme de conta­bilitate şi consul­tanţăcu capital integral românesc, cu afaceri de 2 mil. euro anultrecut.

Piaţa românească de contabilitate este dominată de companiiledin grupul Big Four (PricewaterhouseCoopers, KPMG, Ernst&Youngşi Deloitte), care au avut circa 30% din piaţă, adică peste 600mil. lei (142 mil. euro), potrivit repre­zentanţilor Finexpert,care citează un studiu al ICAP, furnizor de informaţii de afaceri.La acestea se adaugă filialele locale ale unor companiiinternaţionale precum BDO sau Mazars, zece companii cu capitalintegral românesc cu afaceri de 1-2 mil. euro şi 8.400 de altefirme de contabilitate, cu rulaje mai mici de 1 mil. euro. Firmeleromâneşti încearcă însă să-şi facă loc printre "greii"contabilităţii din România, tendinţa fiind de asociere întrejucătorii de talie mică şi mijlocie, consideră Furdui.

Finexpert estimează că anul acesta îşi va majora business-ul cucirca 20%, după ce în primele cinci luni ale lui 2011 aînre­gistrat o creştere de 34% a afacerilor faţă de aceeaşiperi­oadă a anului trecut, până la 4,6 mil. lei (1,1 milioane deeuro).

Compania are în prezent peste 300 de clienţi, printre careRenault, FCC Construccion, BNP Paribas, Mastercard, McDonald's sauOrkla Foods. O treime dintre clienţi sunt firme româneşti, restulfiind în special companii franceze, britanice, spaniole sauitalieneşti. "Clienţii-target ai Finexpert sunt companiile medii,pe seg­mentul de contabilitate, şi cele mari, pe segmentul deconsultanţă", spune Furdui.

Ponderea serviciilor de contabilitate din portofoliul companieia scăzut anul trecut la 45%, faţă de 66% în 2009, însă, pe de altăparte, segmentul de consultanţă a înregistrat un avans puternic, dela 11% în urmă cu doi ani la 36% în 2010.

Finexpert, firmă înfiinţată în 2003 de Manuela Furdui, carelucrase anterior la KPMG, concurează pe piaţa românească cu firmeleBig Four şi filialele locale ale unor firme internaţionale precumBDO sau Mazars, dar şi cu alte companii româneşti precum Scot,Apex, Vulpoi sau Contexpert.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO