Piaţa locală a contabilităţii, auditului şi taxelor a crescut înperioada de criză, reuşind să înregistreze anul trecut un avans de10-15%, de la circa 1,8 mld. lei (427 mil. euro) în 2009,estimează Manuela Furdui, managing partner al Finexpert, unadintre cele mai importante firme de contabilitate şi consultanţăcu capital integral românesc, cu afaceri de 2 mil. euro anultrecut.
Finexpert estimează că anul acesta îşi va majora business-ul cucirca 20%, după ce în primele cinci luni ale lui 2011 aînregistrat o creştere de 34% a afacerilor faţă de aceeaşiperioadă a anului trecut, până la 4,6 mil. lei (1,1 milioane deeuro).
Compania are în prezent peste 300 de clienţi, printre careRenault, FCC Construccion, BNP Paribas, Mastercard, McDonald's sauOrkla Foods. O treime dintre clienţi sunt firme româneşti, restulfiind în special companii franceze, britanice, spaniole sauitalieneşti. "Clienţii-target ai Finexpert sunt companiile medii,pe segmentul de contabilitate, şi cele mari, pe segmentul deconsultanţă", spune Furdui.
Ponderea serviciilor de contabilitate din portofoliul companieia scăzut anul trecut la 45%, faţă de 66% în 2009, însă, pe de altăparte, segmentul de consultanţă a înregistrat un avans puternic, dela 11% în urmă cu doi ani la 36% în 2010.
Finexpert, firmă înfiinţată în 2003 de Manuela Furdui, carelucrase anterior la KPMG, concurează pe piaţa românească cu firmeleBig Four şi filialele locale ale unor firme internaţionale precumBDO sau Mazars, dar şi cu alte companii româneşti precum Scot,Apex, Vulpoi sau Contexpert.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels