Eveniment

Pe Bucuresti - Brasov, taxa de rovigneta

29.03.2004, 00:00 10



Soferii care vor circula pe autostrada Brasov-Bors nu vor plati taxa de autostrada, ci o taxa de rovigneta, a declarat ministrul transporturilor, Miron Mitrea. Potrivit lui Mitrea, spre deosebire de tarile vest-europene, unde se achita o taxa la fiecare o suta de kilometri, in Romania nu se poate aplica acest sistem din cauza nivelului de trai. "Nu putem pune o taxa de zece dolari, care este mai scumpa decat benzina folosita", a spus Mitrea, citat de Mediafax.



Potrivit ministrului, in aceste conditii s-a decis ca soferii romani sa plateasca, o singura data pe an, o taxa de rovigneta. Primele tronsoane din viitoarea autostrada la care vor incepe lucrarile de constructie la data de 4 iulie sunt Suplacu de Barcau-Bors, din judetul Bihor, si Campia Turzii-Cluj Vest, judetul Cluj, in lungime totala de 118 kilometri. Constructorul autostrazii este compania americana Bechtel International.



Presedintele Ion Iliescu si premierul Adrian Nastase au sustinut contractul incheiat cu Bechtel si la Bruxelles unde au participat la reuniunea Consiliului European. "Unul dintre argumentele importante pentru care firma Bechtel a fost desemnata pentru construirea autostradei Brasov-Bors l-a reprezentat capacitatea acesteia de a asigura, printr-un credit, fondurile necesare pentru inceperea lucrarilor", a spus Nastase.



El a aratat ca Bechtel s-a angajat sa contracteze un credit de 800 milioane dolari urmand ca banii sa fie restituiti, intr-o perioada mai lunga, de statul roman.



"Bechtel a venit cu propria sa finantare. Sunt foarte multi constructori care vin sa lucreze pe banii statului, pe cand ei au venit cu o finantare de la Eximbank-ul american, care permite derularea lucrarilor si sigur, ulterior, intr-o perioada lunga de timp recuperarea sumelor angajate in lucrari, ceea ce este foarte important. Si, sigur, oricine va veni cu astfel de proiecte, va avea, in mod evident, o anumita prioritate, pentru ca ar fi greu de crezut ca pe o finantare pe care o aduce Bechtel vor fi acceptate alte firme sa lucreze", a mai spus Nastase.



La randul sau, presedintele Ion Iliescu a afirmat ca atribuirea directa, fara licitatie, a contractului pentru realizarea autostrazii nu reprezinta "o procedura neortodoxa", ilegala si lipsita de transperenta, in pofida opiniilor diferite ale unora dintre oficialii europeni. "Am vazut, inclusiv la domnul Romano Prodi, ca Bechtel a ramas fixata in memoria tuturor ca o problema a Romaniei. Si i-am spus ca in Romania, in afara de contractul cu Bechtel, sunt peste zece contracte cu diferite companii europene tot in materie de autostrazi", a spus Iliescu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO