Eveniment

#onStrategy: Cele şapte companii din S&P 500 care au o creştere de peste 50% în 2023, o plecare surpriză la cel mai înalt nivel în Big Tech, şi cum îi atacă revoluţia AI pe producătorii de hardware

#onStrategy: Cele şapte companii din S&P 500 care au o...

Autor: Sorin Anagnoste

29.09.2023, 13:46 493

În fiecare săptămână, newsletterul #onStrategy îşi propune să aducă o perspectivă clară asupra unor dintre cele mai importante ştiri şi tendinţe din lumea afacerilor şi tehnologiei, focusat pe patru domenii cheie: Strategy, Artificial Intelligence, Data şi Outside Interest.

Topicurile de săptămâna aceasta: 

Strategy

Microsoft

Cel mai notabil eveniment tehnologic de săptămâna trecută a fost plecarea după 20 de ani în companie a lui Panos Panay, Chief Product Officer la Microsoft şi lider al liniei de produse Surface a companiei, la...Amazon.

Iată câteva idei despre această plecare:

1/ Săptămâna trecută Microsoft a organizat evenimentul său anual dedicat, de obicei, hardware-ului (de exemplu, linia Surface), dar în mare parte a fost vorba despre Inteligenţa Artificială (AI) şi cum aceasta va schimba modul în care vom lucra. Cele două noi laptopuri Surface au fost prezentate la final prezentării, începând cu minutul '45. Întreaga prezentare a avut 59 de minute! LINK

Această plecare nu a fost întâmplătoare, dar arată lista de priorităţi la Microsoft, iar hardware-ul nu se află printre ele.

2/ Linia de produse Surface a fost introdusă pentru a concura la capitolul calitate şi design cu produsele Apple, dar vânzările au fost scăzute (în mare parte în concordanţă cu declinul industriei PC-urilor); acum, vânzările sunt la nivelul anului 2016.

Aceste două puncte pot fi suficiente pentru ca majoritatea dintre noi să concluzioneze că Microsoft este şi va rămâne o companie de software.

3/ Panay ar fi putut alege să meargă la altă companie, dar Microsoft şi Amazon sunt platforme, în timp ce companiile din Silicon Valley sunt specializate în realizarea de produse. Un mediu total diferit, indiferent pe cine întrebaţi.

4/ La Microsoft este o vorbă: dacă divizia ta nu poate aduce 10 miliarde de dolari anual, atunci eşti cumva ignorat:

Sursă: M.G. Siegler

Aşadar, trecerea lui Panay la Amazon, care îşi construieşte o armată de produse, este firească. Biroul lor este chiar peste lac.

În concluzie, putem spune că acest eveniment a arătat în mod clar care sunt priorităţile la Microsoft, aşa cum le vă eu acum:

 

Evenimentul Amazon (Septembrie 2023)

Amazon a urcat pe scenă pentru a prezenta produse noile sale produse: Alexa cu Inteligenţă Arficială generativă, Echo Show 8, Echo Frames, Eero Max 7 (router), Echo Hub, camere de securitate Ring şi Blink, Fire TV, dispozitive pentru copii, Alexa Emergency Assist şi multe altele. LINK

Iată ideile mele:

1/ Concentrarea atenţiei companiei Amazonul este casa pentru că aceasta este locul în care stăm cel mai mult şi telefonul nu este dominant. Sigur, ei nu pot construi iPhone-uri, dar pot construi ceva care combinat poate bate iPhone-ul în venituri şi abonamente. Cred că aceasta este o strategie grozavă, care le va aduce un număr mare de venituri pe lângă AWS şi Reclame.

2/ Cel mai notabil produs a fost Echo Frames - Smart Audio Glasses with Alexa (generaţia a treia). Acest lucru are potenţialul de a vă înlocui AirPod-urile, lentilele de contact şi multe altele în timp. Pariul meu este că acest produs va fi foarte folosit în activităţile legate de productivitate, în special de oamenii care nu vor sta la birou (e.g. lucrători comerciali, etc). LINK

3/ SUA (şi „lumea occidentală”) aveau nevoie de o companie precum Amazon pentru a construi aceste produse obişnuite din multe motive, dar în primul rând pentru securitatea faţă de omologii chinezi.

Sursa: Amazon

Inteligenţa Artificială

OpenAI a anunţat, direct şi indirect, două lucruri:

1/ The Information: „Designerul Jony Ive şi Sam Altman de la OpenAI discută despre proiectul hardware AI”. LINK

Companiile de software nu ştiu cum să producă hardware. Există excepţii, dar acele excepţii au şi excepţii. Ce ştim cu siguranţă este că folosirea inteligenţei artificiale generativă la scală mare va implica un nou mod de interacţiune care să elimine fricţiunea. Cel mai bun produs pentru aşa ceva sunt ochelarii şi aici OpenAI împreuă cu Jony Ive (ex-Chief Design Officer, Apple), cu Arm (compania care produce chip-uri) şi Softbank (cei care vor finanţa) au o şansă reală. LINK

Data

Şapte companii din S&P 500 au o creştere de peste 50% în 2023, restul de 493 de acţiuni sunt practic stabile, potrivit lui Slok de la Apollo. LINK

Citeşte restul analizelor pe https://newsletter.onstrategy.eu/

 

Sorin Anagnoste este Conferenţiar Univ. Dr. şi Prodecan în cadrul Facultăţii Administrarea Afacerilor cu predare în limbi străine (FABIZ) din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucureşti.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO