Eveniment

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu: Nu ţinem investitorii ascunşi, iată IBM vine la Târgu Mureş. Câţi oameni va angaja şi ce vor face la compania americană?

Boagiu: Nu ţinem investitorii ascunşi, iată IBM vine la Târgu-Mureş

Autor: Miruna Badea

03.10.2011, 00:06 1299

Ministrul transporturilor Anca Boagiu (44 de ani) susţine, în contextul în care autorităţile române anunţă noi şi noi potenţiali investitori fără să le divulge însă numele, că IBM va investi într-un parc tehnologic la Târgu-Mureş, detaliile afacerii fiind discutate încă de anul trecut, iar un schimb de terenuri având deja loc pentru a se crea infrastructura necesară.

Ajunsă în fruntea Ministerului Transporturilor în urmă cu un an, Anca Boagiu, care a mai deţinut acest portofoliu în anul 2000 în guvernul Mugur Isărescu, după ce ministrul Traian Băsescu a câştigat primul mandat de primar general al Bucureştiului (iunie 2000), susţine că în guvernul actual nu există secrete şi numele investitorilor nu sunt ţinute secrete. "Nu există secrete. De exemplu la Târgu-Mureş şi-a anunţat IBM dorinţa de a crea un parc tehnologic. (...) Noi susţinem această investiţie făcând un schimb de terenuri pentru a crea, pentru a oferi infrastructura necesară pentru a veni investitorul străin", a spus Boagiu, duminică dimineaţă, la emisiunea "După 20 de ani" de la ProTv.

Apropiată de Traian Băsescu şi promovată de acesta alături de alţi membri tineri (atunci) ai PD, între care şi actualul premier Emil Boc, Boagiu are una dintre cele mai dificile misiuni în guvernul actual, ministerul ei fiind unul dintre cele care produc pierderi majore, drept urmare companiile din subordine trebuie restucturate la sânge. De asemenea, infrastructura, inclusiv cea feroviară, este una dintre marile probleme ale României şi afectează direct investiţiile.

Boagiu nu este întru totul optimistă şi spune că nu poate preciza un termen pentru modernizarea căii ferate, în condiţiile în care trenurile noastre circulă, în medie, cu 45 de km la oră, spre deosebire de construcţia autostrăzilor de pe Coridorul IV paneuropean, unde finalizarea lucrărilor este programată pentru anul 2016.

"La calea ferată este o provocare gigantică pe care nu o vom putea duce singuri, de aceea am trecut la semnarea de parteneriate cu celălalte state membre astfel încât să ne unim eforturile pentru accesare de resurse aşa încât culoarele pan-europene să fie dezvoltate", a menţionat ministrul.

Ministrul susţine că în urma restructurărilor din sistem şi a schimbării contractelor la nivelul managementului, CFR SA şi-a redus pierderile cu 47%, iar CFR Marfă cu 65%.

Cele trei mari companii feroviare - CFR SA, CFR Călători şi CFR Marfă - sunt monitorizare prin acordul cu FMI. Restructurarea vizează numirea de manageri privaţi, reducerea numărului de angajaţi şi creşterea tarifelor, dar şi cedarea unor pachete de acţiuni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO