Eveniment

Marci proprii pentru micii producatori de vinuri

05.03.2004, 00:00 57



47 de mici viticultori din zona Odobesti au primit 700.000 de euro pentru a se asocia si a imbutelia sub o marca proprie vinurile pe care acestia le produc prin programul pentru Dezvoltarea si Ocuparea Fortei de Munca dezvoltat de Ministerul German pentru Dezvoltare. "Acesta este un proiect initiat pentru prima data in Romania si in Europa de est. Producatorii au inceput, deja, sa distribuie vinurile lor in marile lanturi de magazine sun marca Vin Club Odobesti", a declarat George Cristodorescu, coordonatorul programului. Valoarea totala a investitiei se ridica la 770.000 de euro din care 90% au fost asigurati de guvernul Germaniei iar restul de producatorii locali. Banii oferiti prin acest program sunt nerambursabili. "Programul a fost demarat in 1993 iar de atunci si pana in prezent au fost oferite finantari nerambursabile de 130 de milioane de euro. Acestea vor continua cel putin pana in 2007 cand Romania va adera la UE", spune Cristodorescu. Investitia de la Odobesti consta in achizitionarea unei linii complete de imbuteliere, modernizarea cramei si sustinerea promovarii acestor produse. Cei 47 de mici producatori au suprafete de vita de vie in Vartescoiu, Jaristea si Odobesti in Vrancea, judetul cu cea mai mare suprafata de vita de vie din Romania dar si cu o fragmentare accentuata a acestor suprafete.'La inceput am avut de ales intre zone din Dobrogea, Valea Prahovei si Odobesti dar in cele din urma am ales-o pe aceasta din urma deoarece am considerat ca are nevoie mult mai mare de investitii decat celelate doua. Este un pas inainte pentru acesti mici viticultori sa lucreze si sa isi promoveze produsele impreuna", spune Cristodorescu. Programul pentru Dezvoltarea si Ocuparea Fortei de Munca are un buget anual de circa 7,5 milioane de euro prin care sunt finantate proiecte in administratia publica, consultanta, agricultura s.a.. Printre cele mai importante proiecte finantate de acest program se numara revigorarea zonei vechi a orasului Sibiu, Piata de Gros Bucuresti si cea din Timisoara, organizarea standului romanesc la targul de vinuri de la Dusseldorf. "Acum avem in derulare un proiect pentru promovarea mai agresiva a Deltei Dunarii ca destinatie turistica. Credem ca o sa avem acelasi succes cu acest proiect cum am avut cu cel legat de promovarea Drumului Vinului prin care am reusit sa reeaducem in atentia turistilor cramele multor podgorii din tara", afirma Cristodorescu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO