Practicile lipsite de etică ale unor multinaţionale care şi-au mutat profiturile în ţările cu un regim de impozitare favorabilă sunt pe cale să dispară, avertizează experţii firmei de audit şi consultanţă fiscală KPMG.
Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică a analizat aspectele care stau la baza erodării bazei fiscale şi a împărţirii profiturilor şi a pregătit un set de recomandări care urmează să fie implementate inclusiv în legislaţia românească. Astfel, multinaţionalele vor fi nevoite să aloce corect profiturile în funcţie de jurisdicţiile fiscale în care operează, iar pentru ca acest lucru să se întâmple este nevoie de transparentizare şi de adaptarea legislaţiei.
„Având în vedere strategia ANAF de a construi un parteneriat cu mediul de afaceri, cred că mai potrivită ar putea fi scoaterea în evidenţă a contribuabililor corecţi prin catalogarea acestora ca atare, «fair taxpayer label», propunere care de altfel este pe agenda Comisiei Europene“, a explicat Ramona Jurubiţă, partener în cadrul KPMG România, prezentă ieri la evenimentul „Transparenţă, reorganizare şi concurenţă în legislaţia fiscală europeană. Cum se vor transpune acestea în legislaţia fiscală din România?“ organizat de KPMG în parteneriat cu ZF.