Eveniment

„Golden Gate de România“ s-a deschis traficului. Încă sunt restricţii de circulaţie, dar şoferii vor economisi ore întregi între Brăila şi Tulcea

„Golden Gate de România“ s-a deschis traficului....

Autor: Bogdan Alecu

07.07.2023, 00:05 822

Podul suspendat care leagă jude­ţele Brăila şi Galaţi de Tulcea este începând de astăzi deschis traficului. Cu aproape 400 mil. euro investiţii este cea mai scumpă struc­tură realizată de Ro­mânia după Revo­luţie, al treilea cel mai mare pod sus­pendat din Europa şi are dimensiuni simi­lare cu celebrul Golden Gate din San Francisco.

„Valoarea iniţială a proiectului este de 1.995.932.260 RON, fără TVA, finanţat din fonduri externe nerambursabile, iar con­structorul este Asocierea Astaldi S.P.A. - IHI Infrastructure System Co. Ltd. În prima etapă, traficul rutier va fi deschis pe relaţia parţială, cu descărcare în judeţul Tulcea pe drumul până la Măcin (etapa I), urmând ulterior ca varianta până la Jijila (etapa II) să fie finalizată cât mai repede“, a spus înainte de inaugurarea oficială de ieri Irinel Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Din cauza fap­tului că lucrările nu sunt finalizate integral, circulaţia este deschisă astăzi cu o serie de restricţii - şoferii pot rula cu o viteză de cel mult 80 km/h şi doar în in­tervalul orar 06.00 - 21.00, iar pe timpul nop­ţii, după ora 21.00 traficul va fi restric­ţionat pentru a permite demontarea sche­lelor - dar doar în timpul săptămânii de luni până vineri. Aceste restricţii vor fi valabile până la finalul lunii noiembrie, potrivit Centrului Infotrafic.

La inaugurare au fost prezente peste 300 de persoane, inclusiv reprezentanţi ai ambasadelor Italiei şi Japoniei - cele două ţări din care provin constructorii implicaţi în proiect, alături de premierul Marcel Ciolacu, ministrul transporturilor Sorin Grindeanu, Nicolae Ciucă - fostul premier şi actual preşedinte al Senatului - dar şi preşedintele Klaus Iohannis.

Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a explicat faptul că podul este proiectat pentru a avea o du­rată de viaţă de 120 de ani, iar în primii cinci nu va fi implementată o taxă de pod, cum este la Feteşti sau la Giurgeni-Vadu Oii.

Acesta este al treilea pod peste Dunăre construit integral pe teritoriul României, după Cernavodă şi Giurgeni-Vadu Oii. Tot peste Dunăre s-a mai construit după 1989 şi podul de la Calafat-Vidin, însă acesta a fost construit în colaborare cu statul bulgar.

Ordinul de începere pentru faza de proiectare a podului a fost emis în primul trimestru din 2018 şi în T1 din 2019 au demarat lucrările care ar fi trebuit să dureze 36 de luni.

Podul suspendat include două viaducte de 110 metri fiecare, un drum principal de 19 km şi un drum de legătură cu DN22 de 4,3 km.

Odată construit, „Golden Gate“ de România intră în top cinci poduri din Europa, cu o deschidere de 1,12 km.

Lungimea totală a drumurilor (inclusiv podul) este de 23,413 km şi cuprinde două secţiuni: drumul principal Brăila - Jijila, cu o lungime 19,095 km şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan - Măcin, în lungime de 4,328 km.

 

Podul Brăila-Tulcea în cifre:

lungimea totală a podului este de 1.974,3 metri;

► înălţimea turnurilor este de aproximativ 193 metri de la partea superioară a fundaţiei;

► tablierul metalic cântăreşte 20.860 tone, iar segmentele acestuia au fost #madeinro la şantierul naval Brăila, cu tablă de la Complexul Siderurgic din Galaţi;

► cei 4 piloni principali ai podului sunt goi pe interior şi sunt dotaţi cu lifturi şi scări de acces pentru mentenanţă;

► pentru construcţia podului, s-au folosit 200.000 metri cubi de beton armat, 25.000 tone oţel beton, 6.700 tone oţel pentru cele 2 cabluri principale, 8.600 metri coloane forate;

► 14.000 tone asfalt au fost aşternute doar pe pod;

► pentru execuţia drumurilor, s-au folosit 1,4 mil. m3 umpluturi, 280.500 m3 material granular, 97.000 metri cubi beton armat, 6.500 tone oţel beton, 17.000 metri coloane forate;

► suprafaţa asfaltată a drumurilor este de 312.130 mp;

► lungimea totală a drumurilor (inclusiv podul) este de 23,413 km şi cuprinde două secţiuni: drumul principal Brăila - Jijila, cu o lungime 19,095 km, şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan - Măcin, în lungime de 4,328 km.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO