Eveniment

Cu numai un an întârziere, joi, 6 iulie, se inaugurează „Golden Gate de România“ peste Dunăre, care va lega Brăila de Tulcea, cea mai mare şi complexă lucrare de infrastructură realizată după Revoluţie. Valoarea totală de finanţare a fost de 2,6 mld. lei

Cu numai un an întârziere, joi, 6 iulie, se...

Autor: Bogdan Alecu

05.07.2023, 00:07 2334

Cu numai un an întârziere, italienii de la WeBuild, fosta companie Salini Impregilo, finalizează lucrările la podul peste Dunăre care va lega Brăila/Galaţi de Tulcea ♦ Este al treilea pod construit peste fluviu şi aflat integral pe teritoriul României, după Cernavodă şi Giurgeni-Vadu Oii.

Mâine, joi, 6 iulie 2023 se deschide circulaţiei podul suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galaţi spre Tulcea şi prima etapă a drumurilor de legătură.

„Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galaţi - Tulcea se va da în trafic săptămâna viitoare, împreună cu prima etapă a drumurilor de legătură, pe 06 iulie, la ora 13:00. În prima etapă, traficul rutier va fi deschis pe relaţia parţială, cu descărcare în judeţul Tulcea pe drumul până la Măcin (etapa I), urmând ulterior ca varianta până la Jijila şi primul Km. pe zona Brăilei (etapa II) să fie finalizată cât mai repede“, a scris pe contul său de Facebook Irinel Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Acesta este al treilea pod peste Dunăre construit integral pe teritoriul României, după Cernavodă şi Giurgeni-Vadu Oii. Tot peste Dunăre s-a mai construit după 1989 şi podul de la Calafat-Vidin, însă acesta a fost construit în colaborare cu statul bulgar.

Ordinul de începere pentru faza de pro­ie­c­tare a podului a fost emis în primul tri­mestru din 2018 şi în T1 din 2019 au demarat lucrările care ar fi trebuit să dureze 36 de luni.

Podul suspendat include două viaducte de 110 metri fiecare, un drum principal de 19 km şi un drum de legătură cu DN22 de 4,3 km.

Odată construit, „Golden Gate de România“ intră în top cinci poduri din Europa, cu o deschidere de 1,12 km.

Lungimea totală a drumurilor (inclusiv po­dul) este de 23,413 km şi cuprinde două sec­ţiuni: drumul principal Brăila - Jijila, cu o lun­gime 19,095, km şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan - Măcin, în lungime de 4,328 km.

Drumul principal Brăila-Jijila are o lungime de 19 km şi va fi prevăzut cu două benzi de circulaţie pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zonă mediană şi zonă de parapete. Drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin are o lungime de 4,3 km şi va fi prevăzut cu o bandă de circulaţie pe sens. Drumul de legătură urmează să pornească de la km 7 Ă 940 al drumului principal (Brăila-Jijila) şi se va intersecta cu DN22 Smârdan-Măcin.

În iunie s-au derulat testele de încercare a podului, prin intermediul deplasării unor camioane încărcate pe pod, ce au rulat cu o viteză constantă de aproximativ 80 km/h, trecând peste obstacole preamplasate.

„Aceste teste statice s-au realizat pe blocurile de ancoraj şi turnuri, prin poziţionarea a câte 18-19 camioane încărcate cu 40 tone fiecare. Cum spuneam, acesta este cel mai complex şi avansat proiect de testare a unui pod, având în vedere că se folosesc şi două sisteme de măsurare şi observare a evoluţiei podului în faza de încărcare: un sistem topografic de înaltă precizie şi sistemul format din cei 50 senzori montaţi permanent pe pod, în puncte sensibile“, a explicat Irinel Ionel Scrioşteanu.

Constructorul podului este compania italiană WeBuild, fosta Salini Impregilo şi care a preluat în 2020 şi Astaldi, rezultând în acel an o companie cu peste 70.000 de angajaţi la nivel mondial. Lucrările au întârziat circa doi ani faţă de termenul comunicat iniţial.

Anul trecut în noiembrie „constructorul podului suspendat peste Dunăre de la Brăila şi-a luat angajamentul public de mai multe ori că până la finalul acestui an (2022 – n.red.) se va putea circula pe pod între judeţele Brăila şi Tulcea“, comunica CNAIR în noiembrie 2022.

În noiembrie 2022 situaţia litigiilor dintre CNAIR şi WEBUILD S.P.A. în cadrul contractului Proiectare şi execuţie „Pod Suspendat peste Dunăre în zona Brăila“  viza un număr total de 21 de do­sare, dintre care nouă câştigate de CNAIR şi unul pierdut definitiv de CNAIR.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO