Eveniment

Ford: Dupa iesirea din era Matiz, suntem in faza de reproiectare a liniilor de productie

Ford: Dupa iesirea din era Matiz, suntem in faza de reproiectare a liniilor de productie

John Fleming, presedintele Ford Europa

27.08.2008, 18:34 18

"Odata cu incheierea productiei modelului Daewoo Matiz, am demarat procedurile de reproiectare a liniei de asamblare, dar si modificari la nivelul fabricii", a declarat pentru ZF John Fleming presedintele Ford Europa.
El a adaugat ca angajatii uzinei de la Craiova au inceput programele de training, majoritatea fiind pregatiti in cadrul fabricii. In acelasi timp, sunt si angajati care urmeaza programe de training in cadrul uzinelor Ford din K?ln, Germania.
"In prezent analizam mai multe posibilitati pentru productia unui nou motor, pe lista posibilelor locatii fiind si Craiova", a spus Fleming care nu a dorit sa specifice despre ce tip de motor este vorba. In cadrul Salonului Auto de la Frankfurt din toamna anului trecut, John Fleming a subliniat faptul ca motoarele care vor fi lansate in anii viitori vor fi de o capacitate cilindrica mai mica si vor fi supraalimentate.
Fleming a subliniat faptul ca achizitia uzinei de la Craiova a fost realizata pentru cresterea capacitatii de productie si nu pentru a realoca productia deja existenta in Europa de Vest.
In 2009 productia lui Transit Connect la Craiova va fi de 30.000 de unitati, urmand ca aceasta sa fie majorata la 50-60.000 de unitati in 2010.
Modelul Transit Connect asamblat la Craiova va fi destinat pietei europene, in timp ce capacitatea de productie a modelului de la fabrica Otosan din Turcia va fi utilizata pentru acoperirea cererii de pe piata nord-americana, unde modelul va fi lansat incepand cu vara anului viitor.
In 2012 productia de autovehicule a uzinei craiovene va fi de 300.000 de unitati, din care 90% vor fi destinate exportului. Anul trecut, la Craiova s-au asamblat aproape 19.000 de automobile, in timp ce la capacitate maxima uzina poate produce in prezent 150.000 de autovehicule anual.
Ingvar Sviggum, vicepresedinte al Ford Europa, responsabil pentru marketing si vanzari, spune ca vanzarile Ford pe piata locala vor depasi in acest an pragul de 28.000 de unitati si exista sanse sa ajunga chiar la 30.000 de autovehicule.
"Vanzarile Ford in Romania au inregistrat in acest an o crestere puternica, in special in prima parte a anului, in raport cu piata totala care a incetinit. Volumul total va fi cuprins intre 28.000 si 30.000 de unitati", a spus Sviggum.
Incepand cu data de 1 august 2010, activitatea de import a Ford pe piata locala va fi preluata de Compania Nationala de Vanzari a Ford Europa. In prezent, importurile Ford sunt detinute de catre Romcar, companie parte a Tiriac Holding.
"Colaborarea cu Tiriac a fost una foarte buna pentru Ford, in conditiile in care vanzarile marcii cresc peste ritmul pietei. Inainte ca activitatea de import sa fie demarata de catre Compania Nationala de Vanzari, aceasta trebuie sa-si creeze o infrastructura", a spus vicepresedintele Ford Europa.
Romcar, importatorul Ford pe piata locala, a inregistrat in primele sapte luni vanzari de 14.555 de unitati, valoare aferenta unei cote de piata de aproape 7%, ceea ce claseaza grupul american pe cea de-a treia pozitie in topul marcilor de import. Aprecierea vanzarilor inregistrata in acest interval a fost de peste 35%, cel mai rapid ritm de crestere din top zece marci de import. Obiectivul fixat de Romcar pentru acest an este de 26.000 de unitati, valoare ce implica o apreciere de 20% a vanzarilor in comparatie cu anul precedent.
La nivel european Ford detine o cota de piata de 8,6%, cu un obiectiv pentru 2008 de 8,8%, in conditiile in care in prima jumatate a anului vanzarile grupului american la nivel european au depasit pentru prima data nivelul de 1 milion de unitati.
"Am fi dezamagiti daca Ford nu va atinge si in Romania o cota de piata similara cu cea din Europa, de peste 8,6%, dupa ce vom demara productia automobilului de clasa mica", a spus Fleming, care nu a fixat inca un obiectiv de vanzari pentru Romania in 2010.
Cel mai bine vandut model Ford in primele sapte luni pe piata locala a fost noul Focus, cu 3.414 unitati, la care se adauga si cele 2.109 masini ale modelului precedent.
Pe locul secund se claseaza Fiesta, modelul de clasa mica al Ford, cu 3.323 de unitati.
Ford a fost completata luna aceasta de noul SUV Kuga, in timp ce in primavara anului viitor va fi lansata noua Fiesta.

Afaceri si profit in scadere

Automobile Craiova, companie controlata de grupul auto american Ford, a consemnat in primul semestru un profit net in scadere cu 26,5% fata de perioada similara din 2007, de la 1,47 mil. lei, la 1,08 mil. lei, ca urmare a diminuarii veniturilor cu 2,37%, la 4,98 mil. lei. Evolutia veniturilor a fost determinata de scaderea vanzarilor de piese Oltcit, iar cheltuielile s-au majorat cu 7,2%, la 3,64 mil. lei, ca urmare a cresterii salariilor si a amortizarii mijloacelor fixe, potrivit raportului semestrial al Automobile Craiova. Afacerile companiei s-au cifrat la 4,76 mil. lei, mai mici cu 4% fata de perioada similara din 2007, cea mai mare pondere in cifra de afaceri (62%) fiind reprezentata de chirii. Principala activitate a companiei consta in comercializarea de piese de schimb pentru autoturisme Oltcit, Daewoo si Dacia. Automobile Craiova este listata pe piata Rasdaq, iar titlurile companiei au inchis luni sedinta de tranzactionare la o cotatie de 25,2 lei/actiune. La acest pret, capitalizarea companiei era de 477,39 milioane de lei. (Mediafax)

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO