Eveniment

După lupta crâncenă pentru creşterea numărului de abonaţi, Reed Hastings, cofondatorul Netflix, se retrage din funcţia de director executiv. Netflix a reuşit să convingă 7 milioane de noi abonaţi să îşi facă un cont anul trecut

Autor: Dorin Oancea

20.01.2023, 08:13 132

Reed Hastings se retrage din funcţia de co-director executiv al Netflix, firmă la fondarea căreia a contribuit în urmă cu peste 25 de ani, scrie BBC.

Anunţul său a venit în timp ce Netflix a anunţat o creştere importantă a numărului de abonaţi la sfârşitul anului trecut.

Având în vedere că inflaţia, era de aşteptat ca oamenii să reducă serviciile de streaming. Dar Netflix a contrazis această tendinţă, adăugând peste şapte milioane de noi abonaţi, mult mai mult decât se aşteptau analiştii.

Dezvăluirile lui Harry şi Meghan au fost o mare atracţie, la fel ca şi noul serial de spin-off al familiei Addams, Wednesday, şi filmul Glass Onion.

"2022 a fost un an greu, cu un început accidentat, dar cu un final mai luminos", a declarat compania într-un comunicat.

Mutarea planificată de mult timp a lui Hastings lasă Netflix pe o piaţă aglomerată, cu provocări în faţă, dar cu 231 de milioane de utilizatori înscrişi în întreaga lume.

Hastings, care a fost un pionier în domeniul streaming-ului şi este considerat unul dintre cei care au perturbat iniţial industria tehnologică, va rămâne în funcţia de preşedinte executiv.

Firma va fi condusă acum de Ted Sarandos şi Greg Peters, ambii ocupând deja poziţii executive de conducere.

"Retragerea lui Reed Hastings din actualul său rol ridică o mulţime de întrebări cu privire la strategia viitoare a Netflix", a declarat Jamie Lumley, analist la firma de cercetare Third Bridge. "Viitorul co-CEO Greg Peters va avea o serie de decizii majore de luat, de la gestionarea nivelului ridicat de cheltuieli, partajarea parolelor şi spargerea codului pentru a găsi următorul Stranger Things".

Peters a avut parte de un start puternic, cu un total de abonaţi pentru ultimele trei luni din 2022 în creştere cu 7,66 milioane, când firma prevăzuse o creştere de aproximativ 4,5 milioane.

Veniturile au crescut la 7,9 miliarde de dolari în al patrulea trimestru. Cu toate acestea, profitul a fost mai mic în acest trimestru decât în aceeaşi perioadă a anului precedent, iar profitul pentru întregul an a scăzut faţă de 2021. Totuşi, Netflix a rămas "în faţa concurenţilor săi" în ceea ce priveşte profitabilitatea, spun analiştii.

La începutul anului 2022, Netflix s-a confruntat cu o bătălie dificilă. Se confrunta cu o concurenţă sporită din partea unor rivali precum Amazon, HBO, Apple TV şi Disney. A redus sute de locuri de muncă, dar tot a constatat că trebuie să majoreze preţurile pentru a acoperi costurile în creştere.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO