Eveniment

Demetrian, BRD: În doi ani, clienţii vor trece la carduri contactless

Autor: Alexandra Chelu, Mediafax

23.05.2011, 23:55 1049

BRD, a doua mare bancă locală în funcţie de active, pariază pecardurile care permit plăţi de mică valoare foarte rapide printehnologia contactless - fără să fie necesară trecerea carduluiprin POS şi introducerea codului PIN - şi consideră că în doi aniclienţii ar putea să migreze spre astfel de produse.

"Avem 2,2 milioane de carduri şi vă spun că în Bucureştiexistă 300.000-400.000 de clienţi cu carduri. Se poate facemigrarea la contactless într-un an sau doi, în funcţie de dorinţaclienţilor", a declarat Dana Demetrian, directorul executiv alpolului de administrare generală a reţelei BRD, la o conferinţă depresă. BRD a lansat ieri un card contactless care poate fi utilizatşi pentru plata transportului în comun, iniţial în Bucureşti şiulterior în Sibiu şi Constanţa.

Demetrian a precizat că pentru noul sistem de carduri costurilenu au fost de "ordinul zecilor de mii de euro", ci "mult mai mari",iar investiţiile au fost suportate exclusiv de bancă.

Prima regie de transport în cadrul căreia va funcţiona platacontactless prin cardul bancar BRD este RATB. În curând, soluţiacontactless va fi instalată şi în cadrul regiilor locale detransport din Constanţa şi Sibiu. Începând cu luna iunie, BRD vaextinde acceptarea cardurilor contact­less în toate staţiile demetrou din Bucu­reşti, generalizând astfel soluţia tehnicăinstalată în zece staţii începând din luna decembrie 2010.

BRD a încheiat cu RATB un parteneriat pentru dez­voltarea noilortehnologii în transportul în comun, al cărui prim pas este lansareacardului dual de transport. Următoarele direcţii de dezvoltareurmăresc implementarea noilor tehnologii apărute pe planmondial.

Cardurile multifuncţionale vor putea fi încărcate cu abonamentepe una sau mai multe linii de transport la suprafaţă sau pe toateliniile de transport în comun. De asemenea, călătorii pot solicitaportofelul electronic, care permite transportul şi pe alte liniidecât cele obişnuite, iar în cazul oraşului Bucureşti şi cu metroulsau liniile de autobuze către aeroporturi.

Un produs similar a fost lansat săptămâna trecută de BCR, ceamai mare bancă locală după active, care avea un parteneriat maivechi cu RATB, permiţând încărcarea cardurilor proprietar aleregiei de la bancomatele sale.

BRD a intrat pe nişa cardurilor contactless anul trecut, lansândproiecte-pilot în colaborare cu lanţul de restaurante Pizza Hut şiMetrorex, operatorul metroului din Bucureşti. În prezent, franceziiau instalat 1.000 de POS-uri care permit citirea cardurilorcontactless, la mai multe lanţuri de comercianţi. Cardulcontactless va avea şi alte funcţionalităţi specifice unui cardbancar standard, cum ar fi retragere de numerar, plăţi lacomercianţi, plăţi de facturi, plăţi pe internet. BRD a emis circa15.000 de dispozitive contactless sub formă de sticker saubreloc.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO