♦ „Trebuie să fim mai rapizi în transformare pentru că totul merge din ce în ce mai repede şi pentru asta trebuie ca liderii să aibă mentalitatea potrivită“.
Companiile din România îşi pot reduce costurile cu până la 30% şi îşi pot creşte eficienţa dacă implementează corect proiectele de transformare de business şi de îmbunătăţire continuă, însă doar unu din patru proiecte să se încheie cu succes, au fost câteva dintre concluziile unui eveniment organizat de Camera de Comerţ Elveţia-România (CCE-R).
„Transformarea de business” este un termen folosit pentru a descrie ceea ce se întâmplă atunci când o companie face schimbări fundamentale în modul în care funcţionează. O iniţiativă de transformare a afacerii s-ar putea aplica organizaţiei ca întreg sau unei părţi a acesteia, cum ar fi un departament sau o linie de produse. Transformarea afacerii poate implica mai multe tipuri de schimbare, precum transformarea digitală, transformarea culturală, transformarea organizaţională sau transformarea managementului.
De asemenea, iniţiativele de transformare a afacerii pot implica fuziuni şi achiziţii, schimbări de personal, externalizarea serviciilor, reorganizare a lanţului de aprovizionare şi noi modele de afaceri. În practică, procesul de transformare a afacerii implică de obicei efectuarea de schimbări majore asupra oamenilor, proceselor şi tehnologiei unei organizaţii.