Vânzările de alimente, băuturi şi tutun au scăzut, în primultrimestru faţă de ianuarie-martie 2010, cu peste 10%, cele decarburanţi cu până la 6%, iar cele de produse nealimentare cupână la 2,4%, astfel că volumul afacerilor din comerţul cuamănuntul s-a redus în perioada analizată cu circa 5,6%. Pe primeledouă luni scăderea din comerţul cu amănuntul a fost de 5,2%, ceeace înseamnă o accentuare a scăderii.
Astfel, în primele trei luni ale acestui an comparativ cutrimestrul unu din 2010, volumul cifrei de afaceri pentru comerţulcu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şimotociclete) a scăzut ca serie brută cu 5,5%, ca urmare areducerii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (-10,7%), comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentruautovehicule în magazine specializate (-5,1%) şi a vânzărilor deproduse nealimentare (-1,3%), potrivit datelor publicate miercuride Institutul Naţional de Statistică.
Ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şide sezonalitate, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cuamănuntul s-a diminuat cu 5,6% din cauza scăderii vânzărilor dealimente, băuturi şi tutun (-10,2%), a celor de carburanţi pentruautovehicule în magazine specializate (-6%) şi a vânzărilor deproduse nealimentare (-2,4%).
În martie, faţă de luna anterioară, afacerile din comerţul cuamănuntul au urcat cu 18,6% ca serie brută, pe fondul creşterilorînregistrate la vânzările de carburanţi pentru autovehicule înmagazine specializate (+24,7%), la cele de produse nealimentare(+18,6%) şi la vânzările de alimente, băuturi şi tutun(+14,9%).
În acelaşi timp, ca serie ajustată, creşterea pe ansamblu a fostde doar 0,8% datorită majorării vânzărilor de carburanţi (+3,3%) şia celor de produse nealimentare (+1,8%). Vânzările de produsealimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 0,1%.
Comparativ cu martie 2010, în aceeaşi lună din acest an,volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul s-a diminuatcu 4,8% ca serie brută şi cu 5,8% ca serie ajustată în funcţie denumărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate.
În intervalul analizată, vânzările de produse alimentare,băuturi şi tutun s-au redus cu 11,9% ca serie brută şi cu 11,1% caserie ajustată, iar cele de produse nealimentare au scăzut cu 1,4%ca serie brută şi cu 3,6% ca serie ajustată.
Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule înmagazine specializate a rămas la acelaşi nivel ca serie brută, dara scăzut cu 2,1% ca serie ajustată.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels