Eveniment

Cate o doza de bere pe zi in timpul meciurilor de la Euro

Cate o doza de bere pe zi in timpul meciurilor de la Euro

Click pentru imaginea marita

24.07.2008, 18:42 25

Filialele locale ale multinationalelor din industria berii, Heineken Romania, InBev Romania, United Romanian Breweries Bereprod si URSUS Breweries, au vandut 1,92 milioane de hectolitri de bere in perioada desfasurarii Euro 2008, potrivit reprezentantilor Asociatiei Berarii Romaniei din care fac parte cele patru companii.
Aceasta inseamna ca in timpul Campionatului European de Fotbal din acest an, romanii au consumat cate o doza de bere pe zi, iar incasarile cumulate ale multinationalelor s-au ridicat in luna iunie la circa 150 mil. euro (pret la raft). Fata de aceeasi perioada a anului precedent, cand multinationalele realizau vanzari de 1,73 milioane de hectolitri, vanzarile de bere au crescut cu 10%, potrivit aceleiasi surse.
Tinand cont de faptul ca Asociatia Berarii Romaniei acopera 80% din industria berii, inseamna ca in luna iunie a acestui an s-au vandut in total circa 2,4 milioane de hectolitri de bere, piata luand un avans de 14% fata de acceasi perioada a anului trecut. In conditiile in care piata este estimata la 20,6 mil. hectolitri in acest an, inseamna ca una din noua beri s-a baut in iunie. "Campionatul european de fotbal, precum si vremea buna din a doua jumatate a lunii iunie au fost premisele unui consum de bere mai ridicat in aceasta luna", a declarat Constantin Bratu, director general al Asociatiei Berarii Romaniei.
In ceea ce priveste vanzarile totale inregistrate in primele sase luni ale acestui an, acestea au ajuns la 9,9 milioane de hectolitri sau 800 de milioane de euro (suma calculata la pretul mediu la raft al unui litru de bere). Piata berii a inregistrat insa un avans de doar 5% in prima parte a acestui an, de patru ori mai mic fata de un plus de 20% obtinut dupa primele sase luni ale anului 2007. Tot in primul semestru al acestui an, membrii Asociatiei Berarii Romaniei au inregistrat un volum al vanzarilor de 7,9 milioane de hectolitri, in crestere cu 8% fata de perioada ianuarie-iunie a anului trecut. Cu un an in urma, ritmul de crestere a multinationalelor era de 30% dupa primele sase luni.
"Fata de anii precedenti, cand ritmul de crestere al pietei a fost foarte alert, observam o incetinire a acestui trend. Pentru intregul an, desi perioada estivala de abia a inceput, estimam in continuare o evolutie a intregii piete de circa 7%", a completat Bratu.
Piata berii a atins la sfarsitul anului trecut un volum de 19,4 milioane de hectolitri, in crestere cu 9,6% fata de aceeasi perioada din 2006 si o valoare de peste 1,2 milioane de euro. Potrivit estimarilor facute de jucatorii din industria de profil, vanzarile de bere ar putea inregistra anul acesta cel mai scazut ritm de crestere din ultimii ani, intre 5 si 7%.
Evolutia este insa una normala, in conditiile in care consumul de bere pe cap de locuitor a ajuns la 89 de litri la finalul anului trecut si estimarile pentru anul acesta vizeaza 95 de litri. Romania se va alatura astfel, la sfarsitul lui 2008, unor tari ca Cehia, Germania, Austria si Danemarca, cei mai mari consumatori de bere europeni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO